پدر سیامند رحمان:

پسرم به همه ملت ایران تعلق داشت

پدر «سیامند رحمان» قویترین مرد پارالمپیک و جهان می گوید که پسرش ورزشکاری ملی بود و به همه ملت ایران تعلق داشت.

پسرم به همه ملت ایران تعلق داشتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عثمان رحمان، شامگاه دوشنبه در پایان آیین ترحیم فرزندش، اظهار داشت: سیامند افتخارات ورزشی خود را متعلق به همه ملت می‌دانست و به همین دلیل همه از وی به عنوان چهره‌ای محبوب و دوست‌داشتنی یاد می‌کنند.

او با قدردانی از حضور گرم و پرشور مردم و مسوولان در آیین خاکسپاری و مجلس ترحیم «سیامند» اظهار داشت: علاوه بر مردم قدرشناس این شهرستان، مسوولان کشوری، استانی و شهرستان در این مراسم حضور داشتند و این امر مایه تسکین درد از دست دادن سیامند برای خانواده وی شد.

او همچنین از رسانه‌ها نیز به خاطر پوشش خبری مراسم تشییع و ترحیم فرزندش قدردانی کرد.

در آیین ترحیم سیامند رحمان که در سالن ۲ هزار نفری اشنویه برگزار شد، استاندار آذربایجان‌غربی، رییس کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران، سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، دبیر هیات جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار اشنویه و نقده، امام جمعه اشنویه نیز حضور داشتند.

پیکر سیامند رحمان صبح روز گذشته از مقابل مسجد محمد رسول‌الله (ص) این شهر با بدرقه مردم به سالن ورزشی محل تمرین‌های او تشییع و سپس با همراهی مردم و مسوولان به آرامستان «خلیفه ملاخدر» این شهر منتقل و به خاک سپرده شد.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، عصر پریروز، یکشنبه بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه دار فانی را وداع گفت.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.