بهبودی و ترخيص ۲۸۸ بيمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در خراسان رضوی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۸۸ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

بهبودی و ترخيص ۲۸۸ بيمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با اشاره به بهبودی و ترخيص ۲۸۸ بيمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در استان گفت: این تعداد از ۳۰ بهمن ماه تا ساعت ٩ صبح امروز ١٣ اسفند ماه است.

او با بیان اینکه کل بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان ۸۷۲ نفر است، ادامه داد: ۴۲۳ نفر آنان مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۳۴۴ مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند و ٦٥ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

رحیمی افزود: آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا امروز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت کلی اعلام شده، ولی این آمار به تفکیک استانی اعلام نشده است.

او تصریح کرد: قرار نیست گروه‌های بهداشتی برای پایش به در منازل مراجعه کنند بلکه در صورت نیاز چنانچه قرار باشد تب سنجی در منزل انجام شود قبل از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰۰ تخت درمانی بیمارستان شریعتی نیز تاکنون ١٢٠ تخت پر شده و هیچ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستان طالقانی بستری نشده است.

رحیمی افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه http://hcamp.mums.ac.ir/inde دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی در خصوص ویروس کرونا را دریافت کنند.

او ادامه داد: هم اینک تا ٥٠٠ تخت برای پذیرش بیماران آماده شده که این تعداد تا یک هزار تخت نیز قابل افزایش است و طبق اعلام وزیر بهداشت اگر لازم باشد بیمارستان‌های خصوصی نیز خرید خدمت می‌شوند.

انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.