تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در استان خبر داد.

تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ۳۰ واحد آمادگی خود را برای دوخت ماسک اعلام کردند که در صورت تایید علوم پزشکی و ارائه مجوز لازم برای توزیع این ماسک‌ها در تجهیزات پزشکی، می‌توان ماسک مورد نیاز استان را تامین کرد.

او افزود: شماری از این واحد‌ها در حال تولید ماسک برای بخش‌های صنعتی، کلوچه پذیری و دیگر واحد‌های صنعتی بوده و کیفیت تولیدات آن‌ها از ماسک‌های دارای یک برگ موجود در بازار بسیار بهتر است چرا که سه و پنج لایه بوده و یک لایه آن دارای مواد جاذب ویروس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: هم اینک روزانه ۱۲ هزار ماسک توسط ۶ واحد تولید می‌شود که از روز گذشته با تاکید علوم پزشکی به استریل بودن ماسک‌ها نتوانستیم مجوز لازم برای تولید ماسک به واحد‌های جدید بدهیم.

متین بیان کرد: مواد شوینده غیرالکلی به هر میزان که تقاضا موجود باشد در استان می‌توان تولید کرد و هم اینک نیاز مواد شوینده استان‌های لرستان و کرمانشاه توسط واحد‌های صنعتی همدان تامین می‌شود.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا ۱۲ اسفند، حدود هفت هزار و ۸۰۲ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از چهار هزار و ۳۱۲ تن از آن‌ها تست گرفته شده و یک هزار و ۵۰۱ نفر مورد مثبت کرونا اعلام شدند همچنین ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.