پرونده دارو‌های درمانی بیماران در سیستان و بلوچستان تمدید می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: به منظور کاهش تردد بیمه شدگان و شیوع ویروس کرونا در این استان پرونده‌های دارو‌های مرتبط با درمان بیماران به طور مکانیزه ۲ ماه توسط ستاد سازمان تمدید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا عباسی  مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: به منظور کاهش تردد بیمه شدگان و شیوع ویروس کرونا در این استان پرونده‌های دارو‌های مرتبط با درمان بیماران دیابتی، ام. اس، متابولیک، هپاتیت، پوکی استخوان، دیالیز صفاقی، پرفشاری ریه (بوسنتان)، دارو‌های بیولوژیک به جز ریتوکسی مب به طور مکانیزه ۲ ماه توسط ستاد سازمان تمدید می‌شود.

 رضا عباسی راظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور پرونده‌های سایر دارو‌ها از جمله دارو‌های هموفیلی و سرطانی تایید و نشست‌های بالاتر از سقف ماهانه همودیالیز (با بررسی پروتکل‌های ابلاغی، مستندات بارگزاری شده در سامانه تایید خدمت و سایر ضوابط) در اختیار ادارات کل استانی است.

او  گفت: تا اطلاع بعدی نتایج اعلامی سامانه استحقاق سنجی مبنی بر تایید اعتبار دفترچه و پوشش بیمه‌ای جهت پذیرش بیمه شدگان در بخش‌های بستری کفایت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: همچنین موارد بستری مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا از مصادیق اورژانس محسوب شده و مشمول۱۰روز دوره انتظار برای گروه‌های ذکر شده در آیین نامه مصوب بند الف ماده ۷۰در خصوص آزمون وسع نخواهد شد.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا به منظور کاهش تردد بیمه شدگان برای چاپ دفترچه‌های بیمه در مواردی که تعداد اوراق آن زودتر از بازه زمانی تعیین شده به پایان رسیده بصورت تلفنی و یا درج پیام از طریق دفاتر پیشخوان به پزشک معتمد اعلام و تصمیم‌گیری شود و در این خصوص دفاتر پیشخوان همکاری لازم را خواهند داشت.

دکتر عباسی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات بیماران به مراکز درمانی سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت جهت راهنمایی لازم آماده پاسخگویی به مردم در این خصوص است.

او  افزود: با توجه به برنامه‌ریز‌های انجام شده توسط سازمان بیمه سلامت ایران سووالات تماس گیرندگان از طریق اپراتور‌های ۱۶۶۶ به پزشکان ارتباط داده شده و پاسخگویی در ۲ شیفت کاری از هشت صبح تا ساعت ۱۶ و شیفت دوم از ساعت ۱۶ تا۲۲ شب توسط پزشکان انجام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سامانه سریعترین سامانه پاسخگویی به سووالات احتمالی بیمه شدگان و مردم در خصوص بیماری کرونا است که و با انجام راهنمایی‌های لازم می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

او  تصریح کرد: به منظور رفع نگرانی مراجعان و کارکنان در کمیته بحران غیرعامل اداره کل تمهیداتی اندیشیده شده که می‌توان مهمترین آن را بررسی و رصد وضعیت بیماری در سطح استان و اداره‌کل و تهیه و توزیع دستکش و ماسک بین مراجعان و کارکنان عنوان کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: بررسی روزانه کارکنان از نظر علائم بیماری، افزایش مدت تایید خدمات به منظور جلوگیری از مراجعات بیمه شدگان به ادرات، آموزش کارکنان ادارات، تهیه بروشور و پمفلت و نصب بنر‌های اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان از دیگر اقدامات اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان است.

او  گفت: اطلاع رسانی از طریق سامانه پیامکی اداره‌کل و پیام رسان سروش، لغو جلسات و دوره‌های آموزشی و استفاده از طریق ویدئو کنفرانس بصورت غیرحضوری، مجهز کردن کمیته بحران به لوازم بهداشتی، اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری‌ها و تابلوی اعلانات در جهت افزایش سطح آگاهی مردم و بیمه شدگان از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود:همچنین با عنایت به تصمیمات سازمان بیمه سلامت ایران در راستای صیانت از سلامت بیمه شدگان تمامی بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت با همه نسبت‌های اصلی، تبعی یک، تبعی ۲ و تبعی سه و نیز بیمه شدگان صندوق‌های روستاییان و سلامت همگانی و نیز صندوق سایر اقشار در تمامی زیر صندوق‌ها در صورت منقضی شدن تاریخ اعتبار و دارا بودن نسخ سفید در دفترچه بدون حضور در دفاتر پیشخوان و نیاز به تمدید دفترچه بیمه، می‌توانند تا مورخ ۳۱ فروردین سال ۹۹ به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت استفاده کنند.

او  اظهار داشت: درصورت هرگونه تصمیم جدید در خصوص اعتبار و سایر موارد مربوط به دفاتر بیمه‌ای بیمه شدگان بیمه سلامت در اسرع وقت از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به بیمه شدگان و سایر مراکز طرف قرارداد اطلاع رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار