در این گزارش می‌توانید موشن گرافیکی از تاثیر رسانه بر میزان غلبه بر شیوع ویروس کرونا را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در ووهان چین و راهیابی آن به بیش از ۵۰ کشور دنیا از جمله ایران، موضوع داغ رسانه‌های کشور‌های مختلف جهان است.

برخی رسانه‌ها برای بهبود وضعیت این بیماری در کشور‌ها تلاش کرده و برخی دیگر رویکرد افزایش ترس و یاس و اضطراب را سرلوحه کار این روز‌های خود قرار داده اند. تعدادی از رسانه‌ها نیز به تخریب روحیه مردم دیگر کشور‌ها می‌پردازند.

بر اساس یافته‌های علم پزشکی، افزایش اضطراب و استرس در بدن انسان باعث تضعیف سیستم ایمنی و دفاعی بدن شده و او را برای ابتلا به بیماری‌های مختلف مستعد می‌کند.

انتشار اخبار در رسانه‌هایی که مخاطبانشان مردم عادی هستند در این برهه از زمان بسیار حساس است، زیرا می‌تواند روحیه مردم را تحت تاثیر مستقیم خود قرار دهد.


بیشتر بخوانید: آرامش برای انگلیس وحشت برای ایرانیان؛ از دروغ سازی تا ردپای سعودی ها در رسانه ملکه


سیاه نمایی و بزرگ نمایی اخبار منفی و یا انتشار اخبار جعلی و دروغ باعث تضعیف روحیه مردم و ایجاد اضطراب و تشویش بین آن‌ها شده و در نتیجه سیستم دفاعی انسان‌ها را تضعیف می‌کند و امکان ابتلا و شیوع ویروس کرونا در کشور را افزایش می‌دهد.

این کار مهم‌ترین مانع برای غلبه کردن بر شیوع ویروس کرونا در ایران است که در این راستا مردم باید از دنبال کردن اخباری که نسبت به موثق بودن منبع آن اطمینانی وجود ندارد، پرهیز کرده و اخبار رسانه‌های معتبر را دنبال کرده و برای از بین بردن این ویروس در کشور همکاری کنند.

در ادامه موشن گرافیک نقش رسانه‌ها در انسداد مسیر غلبه بر ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
به همدیگر کمک کنیم تا بیماری کرنا تموم بشه چرا مدام بعضی ها اینقدر بار منفی میدن انتظار دارند وزارت بهداشت بگه همه مردم گرفتن تا پی شایعه سازی را ول کنند