راهکار‌های تغذیه‌ای در مواجهه با ویروس کرونا

استفاده از سوپ و سپزی‌ها را در این روز‌ها فراموش نکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،عهدیه مرادی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سیستم بدن، در برابر عفونت‌ها و بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بدن را محافظت می‌کند و نقش مهمی در جلوگیری از بروز آلرژی و انواع سرطان دارد.
 
او با بیان اینکه در این زمینه استفاده از چند دسته از مواد مغذی مفید است، افزود: این مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به همراه مواد معدنی هستند.
 
او افزود: هنگامی که این سیستم با عامل بیماری‌زا برخورد می‌کند پاسخ ایمنی آغاز می‌شود و در این حالت سیستم ایمنی پادتن آنتی‌بادی هایی را آزاد می‌کند که به مبارزه با پادزا  آنتی‌ژن ها می‌پردازد.
 
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: از آنجائی که اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در زمان گسترش بیماری‌های واگیر بیش از پیش مشخص می‌شود، مصرف برخی غذا‌های سالم و غنی در تقویت سیستم ایمنی بدن ما بسیار مهم هستند.
 
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، باید موادی همچون سیر، سوپ مرغ، چای سبز و عسل را در رژیم غذایی‌ قرار دهیم.
 
مرادی بیان کرد: گروه‌های غذایی دارای ویتامین‌های «C» و «A» سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می‌کند.
 
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: سبزی‌ها و میوه‌های رنگی سبز تیره، قرمز و نارنجی همانند هویج، گوجه و کلم دارای ویتامین «C» و روغن، کره و زرده تخم‌مرغ از جمله گروه‌های غذایی هستند که دارای ویتامین «A» هستند.
 
او گفت: املاح روی و آهن که بیشتر در گوشت‌های قرمز گاو، شتر و گوساله یافت می‌شود نیز نیاز‌های سلولی بدن را تامین و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کنند.
 
او افزود: مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه‌ای از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند.
 
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: به عنوان مثال مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند و هویج، کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A هستند.
 
مرادی افزود: کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که دارو‌های کورتنی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.
 
او بیان کرد: باید از خوردن غذا‌هایی که خوب پخته نشده مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو یا کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند، از خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند،خودداری شود.
 
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، از غذا‌های آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه، مایعات گرم و از جوانه‌های گندم، ماش و شبدر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنیم.
 
او افزود: از میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان فصل مثل انار، پرتقال‌های تو سرخ، گریپ فروت و موارد مشابه بیشتر استفاده شود.
 
او بیان کرد: مصرف روزانه از جوشانده آویشن و پونه کوهی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
 
 
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.