تبدیل کاروانسرای بلاآباد نایین به اقامتگاه سنتی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نایین از تبدیل شدن کاروانسرای تاریخی بلاآباد این شهرستان به اقامتگاه سنتی در محور تاریخی و گردشگری شرق استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین گفت: کاروانسرای تاریخی بلاآباد نایین با مساحتی نزدیک به ۲ هزار متر مربع در مجاورت محور مواصلاتی اصفهان به نایین در محور شرق استان واقع شده و در زمان سلطنت شاه‌عباس اول صفوی توسط یکی از بزرگان شهرستان نایین با نام میرزامغیت‌الدین مومن و پسرش بنا شده است.

او افزود: این بنا در طول گذر ایام به دلیل متروکه بودن دچار فرسایش و تخریب‌های زیادی شده بود، با این وصف با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، این بنا در فهرست بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری گردشگری استان قرار گرفت.

مدنیان تاکید کرد: در حال حاضر این مجموعه تاریخی توسط بخش خصوصی پس از صدور مجوز‌های مربوط در حال مرمت به منظور تبدیل شدن به مجموعه اقامتگاه سنتی و پذیرایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین گفت: این کاروانسرا پس از کاروانسرا‌های انارک و مشجری به عنوان سومین کاروانسرای شهرستان نایین با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال مرمت است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.