ربا، جنگ با اقتصاد ملت / فساد و تبعیض، اعتماد مردم را کمرنگ کرده

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام قوا در مجلس یازدهم جلوی مافیای ثروت می‌ایستیم و با اصلاح قوانین نظام اقتصادی، بانکی و مالیاتی سعی می‌کنیم وضعیت معیشت مردم را از بحران نجات دهیم.

امیر حسین بانکی پور نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان، گفت: ما با شعار پویش نجات وارد میدان انتخابات شدیم و در این شعارگفتیم باید با نوآوری، جوانگرایی، آرمانخواهی و تحول گرایی این مشکلات را حل کنیم.

او ادامه داد: قطعا یک نفرنمی تواند مشکلات همه مردم را حل کند، باید همدل و متحدباشیم، اولین اصل در کار این است که ۵ نماینده شهر اصفهان متحد باشند و این مسئله‌ای است که در دوره‌های قبل کم رنگ بود، حتی خیلی از مشکلات جنبه استانی دارد که این امر اتحاد ۲۰ نماینده استان رامی طلبد.

این نماینده منتخب افزود: ما باید یک رابطه بسیارقوی با بقیه نمایندگان داشته باشیم متاسفانه در این زمینه در دوره‌های قبل خلأ بود و نمایندگان استان آن تاثیر شگرفی که می بایست در حاکمیت لحاظ می شد را نداشتند و اتحاد برای حل مشکلات ملی کمتر رخ داد، هر چند نمایندگان انصافا زحمت‌های بسیارزیادی کشیده اند که از تک تک آن‌ها تشکر می‌کنم.


نخبگان جوان در "مجلس و پارلمان شهرستان"

 
امیر حسین بانکی پور تاکید کرد: طرحی دارم به نام "مجلس و پارلمان شهرستان" که برگرفته از نخبگان جوانی است که نمایندگان هر کدام از مناطق شهرستان اصفهان و اصناف و تشکل‌ها واقشار مختلف هستند، این یک حرکت خود جوش است چراکه این نخبگان هم بازوی ما  برای حل مشکلات مردم، چشم بینای ما برای نظارت بر قوانین و هم قوه عاقله ما  برای اصلاح قوانین هستند.

او افزود: " پارلمان و مجلس شهرستان" کمک میکند که ما نیرو‌های جدیدی را آماده کنیم برای مدیریت آینده شهرستان، استان و کشور، یعنی همین جوان‌های نخبه می‌شوند مدیران آینده و دو سال دیگر با تغییر دولت پذیرای یک کادر قوی از جوانان هستیم که در همین مجلس آن‌ها را شناسایی و تربیت می‌کنیم.

 

اصلاح نظام مالیاتی، گامی برای رونق تولید

بانکی پور گفت: در کشور ما سرمایه و پول کمتر به سمت رونق تولید می‌رود و یکی از مهم‌ترین دلایل آن نظام مالیاتی و بانکی ما است.

او با اشاره به اینکه خانه‌های خالی از سکنه، سکه‌های طلا‌ها و پول‌هایی که در بانک خوابیده از مالیات دورند افزود: ما در تیم خود به طور دقیق روی این مسئله کار کردیم، در حال حاضر نظام مالیاتی ما تمرکز و قدرت خود را روی واحد‌های تولیدی گذاشته و با ثروت‌های دست نخورده برخی افراد کاری ندارد، مالیات ما باید به سمت ثروت‌های راکد برود نه سرمایه هایِ در تولید.

این نماینده منتخب تصریح کرد: باید نظام مالیاتی اصلاح شود، کسانی که به سمت تولید ملی رفته اند این‌ها کمتر باید مالیات بدهند.
 

سود بانکی، کمر تولید را شکسته


بانکی پور ادامه داد: مسئله سود بانکی، کمر تولید را شکسته، روی این مسئله باید حساب شده کار شود، نباید یکباره سود بانکی را به میزان قابل توجهی کاهش داد که یکباره پول‌ها از بانک خارج شود، بلکه باید همه این موارد در جهت رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری در حوزه تولید ملی باشد.

او افزود:  اصلاح نظام بیمه از دیگر برنامه‌های تیم ما است که در این برنامه تیمی به طور اختصاصی در مسائل اقتصادی کار شده و بنده قول میدهم اگر سه محور نظام بانکی، مالیاتی و بیمه اصلاح شود، تولید رونق گرفته و از طرفی ظرفیت اشتغال اصناف بالا می‌رود.

نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم از تورم می‌نالند ریشه تورم پول بی پشتوانه و نقدینگی بی حساب در جامعه است، ربا جنگ با خداست و تا به سمت اقتصاد منهای ربا نرویم سیستم اقتصادی ما اصلاح نمی‌شود. ربا یعنی جنگ با اقتصاد ملت، تا وقتی که ربا در سیستم‌بانکی ما هست این داستان ادامه دارد.

بانکی پور ادامه داد: ما باید برویم‌به سمت اینکه سود بانکی را پایین بیاوریم در یک دوره ایی بعضی از دولتمردان ما حساب نشده این شعار را دادند واجرا نکردند ظرف یک مدت دیدند پول‌ها دارد از بانک خارج می‌شود و در مسیر‌های دیگر میرود که این امر خطرناک است اگر بخواهیم این شعار را تحقق ببخشیم باید اول چاله‌هایی که خارج از بانک درست کردیم را پر کنیم.

او افزود: توجه به این نکته هم ضروری است که اگر بی برنامه سود بانکی را پایین آوردیم، پول‌ها یکباره از بانک خارج و بجای سرمایه گذاری در تولید به سمت بخش مسکن، بحث سفته بازی، طلا و ارز می‌رود. باید جلوی هجرت نامناسب پول را بگیریم، سرمایه گذار باید بداند که بهترین جا برای هجرت پول، تولید است ولا غیر.
 


تا نظام مالیاتی اصلاح نشود، پول‌ها به سمت تولید نمی‌رود

 
این نماینده منتخب تاکید کرد: یعنی بنده اگر به عنوان یک شهروند ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون داشتم باید بدانم اگر این سرمایه را طلا بخرم ضرر میکنم اگر یک آپارتمان بخرم و رهایش کنم ضرر می‌کنم، اگر دلار بگیرم ضرر می‌کنم اگر همینطور بگذارم بانک ضرر میکنم، چراکه باید مالیات سنگینی بپردازم، درحقیقت اگر بدانم این پول راهی جز رفتن به سمت تولید ندارد و اگر این پول را به سمت تولید فرستادم‌هیچ مالیاتی روی این پول گرفته نمی‌شود، در این صورت ساختار‌های اقتصادی اصلاح و تولید رونق می‌گیرد.

بانکی پور تصریح کرد: ما سال آینده با کسری بودجه شدیدی روبه رو هستیم، اگر دولت بخواهد برای حل این معضل فشارش را به مردم باید بیاورد و جلوی مافیا‌های ثروت مانند مافیای مسکن و مافیای خودرو، مافیا ارز و طلا گرفته نشود، فشار اقتصادی بر مردم بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: شاید گفتن این حرف‌ها به ضرر من تمام شود، اما با جدیت می‌گویم، با تمام قوا در مجلس یازدهم جلوی مافیای ثروت می‌ایستیم و  به فضل خداوند و یاری ملت برای حل این مشکل قدم بر می‌داریم تا وضعیت معیشت مردم بهبود پیدا کند.



ظرفیت گردشگری اصفهان، اقتصاد مقاومتی تمام عیار


نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت گردشگری و هنری اصفهان می‌تواند  این استان را از هر لحاظ مستقل کند یعنی یک اقتصاد مقاومتی تمام عیار.

بانکی پور ادامه داد:ما اگر بتوانیم درست برای گردشگرمان برنامه ریزی کنیم و از ایده‌های نخبگان جوان در این عرصه بهره بگیریم  فضای گردشگری را رونق می دهیم، منتها این نیاز به یک عزم جمعی دارد که باید جوانب مختلف درنظر گرفته شود. یکی از جنبه‌ها را رعایت نمی‌کنند توجه نمی‌کنند حساسیت جامعه را برمی انگیزند ما باید دقت کنیم که یک اجماع نخبگان رخ دهد و یک آرامش همگانی داشته باشد گردشگری بشرطی در اصفهان رونق می‌گیرد که آرامش همگانی برای تمام اقشار وجود داشته باشد. بخصوص آن قسمت مذهبی شهر که باید خاطرش را جمع کنیم که آن نگرانی که آن‌ها دارند درنظر گرفته می‌شود.


او افزود: متاسفانه بعضی می‌گویند اگر گردشگری رونق بگیرد باید یه سری از خط قرمز‌ها کنار گذاشته شود این حرف را که می‌زنند، چون اصفهان یک شهر مذهبی است برخی سریعا نگران می‌شوند در حالی که هیچ نیازی به این قضیه نیست. مثلا وقتی خودمان به کوچ عشایر می‌رویم آنجا که می‌گویند لباس عشایر را بپوشید این نه تنها برای شما جنبه منفی ندارد چند تا عکس هم با آن می‌گیریم و این‌ها خودش می‌شود جاذبه گردشگری.

این نماینده منتخب ادامه داد: من می‌خواهم بگویم اگر می‌خواهیم گردشگری را جلو ببریم نباید از خطوط قرمز و فرهنگی مذهبی عقب نشینی کنیم، اتفاقا بسیاری از مناسک مذهبی می‌تواند جاذبه گردشگری ایجاد کند مثلا در ایام سوگواری چقدر گروه گردشگری را می‌توانیم بیاوریم که اصلا شیوه عبادت ما شیوه توسلات ما شیوه عزاداری ما را ببینند، مانند مراسم راهپیمایی اربعین، چقدر افرادی از کشور‌های اروپایی و جا‌هایی از دنیا می‌آیند تا راهپیمایی اربعین را ببینند. یعنی خود این برای آن‌ها جذابیت دارد.

بانکی پور تاکید کرد: الان دنیا متحول شده، کسی که بخواهد در فضای کاملا باز گردشگری کند هیچ وقت ایران را انتخاب نمی‌کند هیچ وقت اصفهان ما راانتخاب نمی‌کند آنقدر نقطه‌هایی دیگر در جهان هست که جنبه‌های او را ارضاء کند که اصلا وارد کشور ما نمی‌شود. گردشگری که ما را انتخاب می‌کند جنبه فرهنگی، هنری، تاریخی، طبیعی و حتی جنبه سیاسی ما برایش جذابیتر دارد.
 



فساد و تبعیض، اعتماد مردم را نسبت به نظام کمرنگ کرده

او ادامه داد:فساد و تبعیض اعتماد مردم را خیلی نسبت به سرمایه اجتماعی نظام پایین آورده است. ما امضا کردیم، قول دادیم، مصاحبه کردیم، من در ستادم جشن شفافیت برگزار کردم و تمام این موارد را امضا کردیم که اولا نماینده نباید دارای یکسری امکاناتی خیلی خاص باشند، این حرکت اشتباهی است و جلوی آن را میگیریم، من قبلا نمی‌دانستم که نمایندگانی که دوره‌ای نماینده مجلس بوده اند بعد از ان دوره می‌توانند برخی امکانات را داشته باشند، اولین کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم قطع این شریان است.

این نماینده منتخب گفت:من تا نماینده هستم باید از برخی امکانات برخوردار باشم تا بتوانم برای مردم کاری کنم، اما بعد از نمایندگی من دلیلی ندارد این امکانات در اختیار من باشد. این‌ها باید همه قطع شود، همین کار به مردم اعتماد زیادی می‌دهد. ما امضا کردیم که در دوران نمایندگی نه هیئت علمی جایی بشویم و نه عضو هیئت مدیره، وقتی مردم این رفتار را ببینند که نمایندگان اول با خودشان شروع کردند اعتمادشان بر می‌گردد.

بانکی پور گفت: مردم باید ببینند مواردی که در دوره‌های قبل در میان نمایندگان وجود داشت، تغییر می‌کند و این تصمیم همه ما پنج نفر نماینده اصفهان است و تاجایی که خبر دارم نمایندگان مجمع نیرو‌های انقلاب در همه شهر‌ها عمدتا این تصمیم‌ها را امضا کرده اند؛ خود این حرکت به مردم امید فراوان می‌دهد.

دو دهه در حوزه فرهنگ و خانواده کار کردم و در مجلس یازدهم همین روند را دنبال میکنم

 
نماینده منتخب مردم اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ محوری‌ترین حرکت روی خانواده است، بنده دو دهه روی موضوع خانواده کار کردم و به چالش‌های این حوزه اشراف کامل دارم، مشکلات قانونی را شناسایی و طرح‌هایی که می‌شود از طریق مجلس پیاده کرد را شناسایی کرده ام تا انشاءاله روز به روز خانواده‌ها تحکیم پیدا کند، شرایط ازدواج راحت‌تر، طلاق کمتر و ناسازگاری خانواده‌ها کاهش یابد.

بانکی پور تاکید کرد: امروز معیشت خانواده‌ها دچار مشکل است، افراد باید مهارت‌های خانوادگی را یادبگیرند، من در مجلس یازدهم تا چهار سال دیگر در این حوزه متمرکز هستم، طرح‌های زیادی دارم از جمله "اشتغال منعطف به خانواده و بانوان"، ما بانوان تحصیل کرده زیادی داریم که باید از استعداد آن‌ها استفاده شود.

او ادامه داد: خانم‌های تحصیل کرده ما بین دو راهی قرار می‌گیرند که طرف تحکیم خانواده باشد یا اشتغال؟ باید اشتغال به گونه فراهم شود برای خانم‌های ما که متضاد با خانواده نباشد، باید روی این الگو‌ها کار شود.
 
این نماینده منتخب بیان کرد: مسئله تسهیل ازدواج جوانان و قانون جامع تحکیم خانواده  از اصلی ترین برنامه‌های ما است و قول می دهم ظرف دو سال آینده اغلب آن‌ها را پیاده کنم.
 

ما فقط شعار افزایش جمعیت می دهیم، اما تمام سیاست هایمان در جهت کاهش جمعیت است.

 
این نماینده منتخب گفت: ما نمی‌توانیم شعار جمعیت بدهیم، اما قوانین ما ضد جمعیت باشد من محکم برای شما بگویم با اینکه به ظاهر وزارت بهداشت ما شعار تقویت جمعیت را می‌دهد و می‌گوید کنترل جمعیت در سیاست‌های ما نیست، اما چندین سال است که همه سیستم نظام بهداشتی کشور به سمت کنترل جمعیت است.

بانکی پور تاکید کرد: ببینید زمانی که خانمی به خانه بهداشت می‌رود برای مشورت درباره بارداری به چه سمتی به او مشورت می‌دهند؟ به سمت باردار شدن یا نشدن؟ یعنی این ماجرای کنترل جمعیت تمام عمق لایه‌ها را گرفته است. ما تنها تابلوی ظاهری آن را برداشته ایم و گفته ایم دیگر شعار کنترل جمعیت را نمی‌دهیم و می‌خواهیم جمعیت را زیاد کنیم، اما وقتی از این تابلو خارج می‌شویم، از سیستم درسی، سیستم دارویی، سیستم تغذیه، تمام این‌ها علیه جمعیت است.

او تاکید کرد: نشانه‌های آن را هم دیدیدم، با اینکه شعار افزایش جمعیت را می‌دادند آمار منتشر شده نشان داد جمعیت کمتر هم شده است و وزیر بهداشت این ماجرا را افشا کرد و گفت این چند ساله شعار افزایش جمعیت داده می‌شد، اما مسیر معکوس آن طی شد.

این نماینده منتخب گفت: ما برای اینکه جمعیت اضافه شود باید سن ازدواج را کاهش دهیم، یعنی وقتی که جوان نیاز به ازدواج دارد باید شرایط ازدواج برایش مهیا شود، اما نظام آموزشی ما اینگونه نیست، نظام آموزشی ما اگر یک جوانی ازدواج کند علیه اوست نه به نفع او!

بانکی پور تاکید کرد: یعنی یک دختر زمانی که می‌خواهد لیسانس بگیرد یک سری تمهیدات قانونی برای او در نظر گرفته شده است، اما اگر ازدواج کند شرایط بهتری برایش فراهم نمی‌کنند برای همین ترجیح می‌دهد مجرد بماند تا درسش تمام شود؛ پسرمان هم همینطور، نظام آموزشی ما تقویت و ترغیب کننده به ازدواج نیست.

او تاکید کرد: نظام سربازی ما باید به سمتی برود که ترغیب کننده به ازدواج باشد یعنی افراد بدانند اگر ازدواج کنند شرایط سربازی آن‌ها به طور معناداری به نفعشان می‌شود؛ هنوز که هنوز است در مخیله جامعه سربازی یکی از موانع ازدواج است برای همین اگر جوانی هنوز سربازی نرفته باشد می‌گویند بگذار سربازی را بروی و سپس ازدواج کن. یعنی نظام سربازی ما به گونه‌ای جلو نرفته که نشان دهد سربازی مانع ازدواج نیست و شما می‌توانی قبل از ازدواج سربازی بروی.

نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که متأهل است باید در نظام سربازی نیمی از روزش را سربازی در نظر گرفته و نیمی از روزش را اشتغال داشته باشد تا بداند که می‌شود در خلال سربازی اشتغال هم داشته باشد و هزینه خانواده را تأمین کند و دیگر سربازی مانعی برای ازدواج نباشد.

بانکی پور تاکید کرد: لذا این دو قانون جامع تحکیم خانواده و قانون جامع تسهیل ازدواج باید به گونه‌ای باشد که جوانان ما بتوانند در سنینی که مناسب برای ازدواجشان است ازدواج کنند؛ جوانان ما در دوره‌ای آماده ازدواج هستند، اما سیستم کشور به آن‌ها اجازه ازدواج نمی‌دهد وقتی که این‌ها سیستم فشارش را بر می‌دارد آن‌ها دیگه رغبتی به ازدواج ندارند، ما باید کاری کنیم که همان دوره که جوان ترغیب به ازدواج دارد همان موقع امکان ازدواج را داشته باشد و این نمی‌شود مگر اینکه قوانین ما اصلاح شود.
 
گزارش از سولماز محمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار