حجت الاسلام و المسلمین رئیسی:

جنگل‌ها و مراتع جزء حقوق عامه است/ با متخلفان برخورد جدی خواهد شد

رئیس قوه قضاییه گفت: قضات ما در حوزه‌های سپاه، بسیج و نیروی امنیتی به هیچ عنوان نباید اجازه دست اندازی به جنگل‌ها و اراضی ملی را بدهند.

جنگل‌ها و مراتع جزء حقوق عامه است/ با متخلفان برخورد جدی خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه پس از کاشت نهال به ‌مناسبت روز درختکاری، در خصوص تأثیر این کار در افزایش امید و نشاط در جامعه اظهار داشت: حرکت رهبر معظم انقلاب در کاشت درخت برای همه مسئولان و مردم یک درس و حرکتی ماندگار در جهت حفظ محیط زیست، فضای سبز و هوای خوب برای کشور است.

وی با بیان اینکه زمین و آب و هوای خوب از حقوق عامه است، تصریح کرد: حفظ زمین، آب، محیط زیست و هوای سالم جزو حقوق عمومی و برای همه ما وظیفه است.

برخورد قاطع با دست اندازان به حقوق عامه

رئیس قوه قضاییه دست‌اندازی به زمین و استفاده غیرمجاز از آب و آلوده کردن محیط زیست و هوا را امری ناپسند دانست و متذکر شد: همان گونه که از اولین روز‌های حضورم در دستگاه قضا اعلام کردم مصمم هستیم با هرگونه دست‌اندازی به حقوق مردم قاطعانه برخورد کنیم و امروز به مردم عزیزمان اعلام می‌کنم که همکاران ما در سراسر کشور اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت قطع دست سوداگران و زمین خواران از اراضی ملی، بسیاری از این اراضی در حومه تهران همچون لواسانات، دماوند و محدوده جنوبی شهر و در بسیاری شهر‌های دیگر به بیت‌المال بازگردانده شده است.

وی همچنین متذکر شد که با روابط ناسالمی که در برخی دستگاه‌ها همچون ثبت، شهرداری و شورا‌های شهر وجود داشت که باعث شده بود سوداگران و زمین‌خواران بتوانند به اموال عمومی و بیت‌المال دست‌اندازی کنند، برخورد شده و تعداد قابل توجهی از افرادی که در بخش‌های مختلف با روابط ناسالم و رشوه باعث شده بودند دست سوداگران برای فساد باز شود، اکنون در زندان هستند.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا به متولیان امر در نهاد‌های امنیتی و انتظامی نیز توصیه کرد وظایف و ماموریت خود در حفظ زمین و جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست را با جدیت پیگیری کنند و اجازه ندهند کسی به اموال بیت‌المال دست درازی کند.

وی افزود: قضات ما در حوزه‌های سپاه، بسیج و نیروی امنیتی به هیچ عنوان نباید اجازه دست اندازی به جنگل‌ها، حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی را بدهند.

جنگل‌ها متعلق به قشر با نفوذ و عده‌ای خاص نیستند

رئیس قوه قضاییه گفت: انشاءالله در سال آتی کار با جدیت طی می‌شود و ما در حفظ منابع طبیعی مصمم هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به روز‌های پایان سال بیان کرد: دستگاه قضا همه سال در پایان سال تذکر می‌دهد که حفظ جنگل‌ها و محیط زیست اهمیت دارد، زیرا جنگل‌ها متعلق به قشر با نفوذ و عده‌ای خاص نیستند، بلکه این جنگل‌ها متعلق به تمام مردم هستند.

رئیس دستگاه قضا گفت: آنچه متعلق به مردم است باید سالم بماند و ما مصمم هستیم که این ذخایر ملی برای تمام مردم بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب وتبریک به مناسبت روز درختکاری :با تشکر از سخنان ارزشمند رئیس محترم دستگاه قضا یی کشور بنده به عنوان یک شهروند ایرانی خواهشمندم قانونی که وضع میکنند ودر مورد منابع طبیعی این قدر سختگیری میکنند برای بومیان منطقه که قطعه زمینی از آبااجدادی در انجا سکونت داشته وتحت تصرف دارند فکری بکنند چون قانون جلوگیری از زمین خواران است در صورتی که ما بومی ها هم در اتش میسوزیم وبه ما هیچ امتیازی نمیدهند .با تشکر از دستگاه محترم قضایی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
عده ای خاص دارن جنگلها و نابود میکنن کسی هم جلودار نیست گلستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
لطفا نظارتی هم بر زمین خواری در زنجان داشته باشید عده ای در جاده دواسب زنجان و تبدیل زمین کشاورزی به ویلا عملا مرتکب زمین خواری شده اند ولی متاسفانه مسئولین استان نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و هیچ اقدامی نمیکنند نام مجتمع دروغین بنام پرورش گلهای زینتی است ولی ویلا سازی کرده برای خوش گذرانی با نفوذ در ادارات و ارگانها
آخرین اخبار