حقیقت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

مدیرکل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه احتمال وزش باد در شرق و شمال شرق به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

مسعود حقیقت مدیرکل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پیش بینی وزش باد شدید در جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: با توجه به احتمال وزش باد شدید در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌های خود باشند چرا که به سبب وزش باد شدید احتمال آسیب به سازه‌های گلخانه‌ای وجود دارد.

وی افزود: با توجه به روند افزایش دما طی ۲ تا ۳ روز آینده در نیمه غربی کشور به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب نوسانات دمایی باشند و همواره سیستم سرمایشی و گرمایشی را در گلخانه‌های خود برقرار کنند.

حقیقت از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: با توجه به ورود موج جدید سامانه بارشی طی روز شنبه از نیمه غربی کشور در مناطق غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران انتظار می‌رود.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: ورود سامانه جدید بارشی از نیمه غربی کشور نوید خوبی برای کشاورزان است که اگر گندم آن‌ها در مرحله کوددهی است تا روز جمعه کوددهی را انجام دهند تا بتوانند از آب باران استفاده کنند.

به گفته وی، با ورود سامانه بارشی در بخش‌هایی از زاگرس و البرز طی روز شنبه و یکشنبه به باغداران توصیه می‌شود که از سم پاشی و محلول پاشی در باغات خود اجتناب کنند چرا که احتمال شست و شوی سم وجود دارد.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به مرغداران افزود: طی ۲ روز آینده با افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت به مرغداران توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحد‌های مرغداری برقرار کنند تا آسیبی به مرغ‌ها نرسد.

رشد بیش از ۲۰ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین‌وضعیت بارش در سال زراعی جدید بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون مجموع بارش‌های کشور ۱۷۳.۶ میلی متر و مدت مشابه سال قبل ۱۷۸.۹ میلی متر بوده که نسبت به متوسط بلندمدت ۲۰.۳ میلی متر رشد داشته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد بارش نسبت به دوره بلندمدت، خشکسالی کشاورزی تا حدی مرتفع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار