ممنوع شدن توزیع الکل به ادارات لرستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: توزیع هرگونه الکل و ژل ضدعفونی از محل واحد‌های تولیدی به ادارات استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا صفی خانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: توزیع هرگونه الکل و ژل ضدعفونی از محل واحد‌های تولیدی به ادارات استان ممنوع است.

محمدرضا صفی خانی  افزود: هفته گذشته تصمیمی در خصوص توزیع الکل به ادارات استان اخذ شد و تاکنون در حال اجرا بوده، اما از هفته آینده توزیع الکل از محل ورودی کارخانه‌ها فقط برای ۲ هدف مجاز است.

او اظهار داشت: از این پس کارخانه‌های تولید ژل ضدعفونی و مباشر‌های پخش داروخانه‌ها مجاز هستند از محل کارخانه‌های تولید، الکل خریداری کنند و هیچ نهادی نمی‌تواند الکل مورد نیاز را از واحد‌های تولیدی تهیه نماید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: توزیع و پخش الکل میان داروخانه‌های استان ساماندهی شده که باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی درا ختیار شهروندان از جمله مردم عادی، کارگران و افرادی که کارمند دولت نیستند قرار گیرد تا از هرگونه مراجعه افراد عادی یا ادارات به الکل سازی‌های استان جلوگیری شود.

صفی خانی با تاکید بر اینکه هیچ اداره‌ای حق صدور حواله برای خرید الکل ندارد تصریح کرد: قیمت الکل‌های ۷۰ و ۹۰ درصد در شرایط مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام شده و هرگونه تخطی از این نرخ‌ها منجر به برخورد قانونی خواهد شد.

او گفت: همچنین قیمت هر لیتر الکل ۷۰ درصد ویسیان برای مصرف کننده ۳۴ هزار تومان و هر لیتر الکل۹۰ تا۹۶ درصد ویسیان نیز ۳۶ هزار تومان تعیین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید الکل اظهار داشت: همچنین قیمت هر نیم لیترمحلول ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها ۱۷ و هر لیتر نیز ۳۴ هزار تومان تعیین شده و داروخانه‌ها نباید این اقلام را بیش از نرخ مشخص شده به فروش برسانند.

صفی خانی تصریح کرد: قیمت انواع ژل ضدعفونی نیز روی محصول درج شده و داروخانه‌ها موظف شده اند آن را با قیمت تعیین شده در اختیار مردم قرار دهند.

او با بیان اینکه ۷۶ داروخانه در سطح خرم آباد این اقلام را به فروش می‌رسانند ادامه داد: سه اکیپ گشت مشترک در این راستا فعال شده تا بر تحویل اقلام توسط شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها و موجودی آن‌ها نظارت داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تاکید کرد: مردم هرگونه تخلف در این راستا از جمله کم فروشی، گرانفروشی، خفا و یا احتکار را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

حدود ۱۸۰ داروخانه لرستان موظف هستند اقلام ضدعفونی و الکل را در اختیار مردم قرار دهند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۲۳ نفر در لرستان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد چهار نفر جان باختند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار