کرونا شاخص بورس ژاپن را ۳ درصد کاهش داد

نگرانی‌ها از تشدید شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۳ درصدی بازار سهام توکیو ژاپن شد.

بورس توکیو ژاپن به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شاخص سهام بورس توکیو ژاپن در پی نگرانی‌ها از تشدید شیوع ویروس کرونا، بیش از ۳ درصد کاهش یافت.

شینزو آبه، نخست وزیر این کشور از مردم خواسته بود برای مقابله با گسترش کرونا همکاری کنند و از عزم راسخ و تلاش مقامات برای برگزاری المپیک در زمان مقرر سخن گفته بود.

این در حالی است که روزنامه انگلیس گاردین نیز پیش از این گزارش داده بود با افزایش نگرانی‌ها از شیوع گسترده ویروس کرونا، بازار سهام وال استریت بیش از ۳ درصد سقوط کرد. شاخص سهام داوجونز شاهد سقوط ۹۷۰ واحدی (معادل ۳.۵ درصد) بود.


بیشتر بخوانید:


همچنین شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز ۳.۴ درصد کاهش یافت.

ویروس کرونا تاکنون در ۱۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا گسترش یافته است. وزارت بهداشت آمریکا از ابتلای بیش از ۱۲۰ شهروند این کشور به ویروس کرونا خبر داد. همچنین تاکنون ۱۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ویروسی که در اواخر سال ۲۰۱۹ سر و کله‌اش از شهر ووهان در استان هوبئی در شرق چین پیدا شد تا روز پنج‌شنبه توانسته است به ۸۳ کشور جهان سفر و در مجموع ۹۵۴۸۸ نفر را مبتلا کند. از میان مبتلایان ۵۳۶۸۹ نفر (بیش از نیمی از آنها) بهبود یافته و ۳۲۸۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

محققان دانشگاه پکن و شانگهای از روی ۱۰۳ نمونه آزمایش شده کشف کرده‌اند که دو نوع ویروس در جهان منتشر شده است که نوع تهاجمی‌تر از نوع اول تکامل یافته است. به گفته این محققان از دو نوع L و S بیش از ۷۰ درصد از بیماران به نوع تهاجمی‌تر یعنی L مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار