ضرورت گسترش نهالستانها / پیشرفت شهر ها هشداری برای تخریب منابع طبیعی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ایجاد نهالستان‌ها علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه اقتصادی منطقه و حفظ منابع آب و خاک می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه مراسم روز درختکاری بیان داشت: درختکاری یکی از مؤلفه‌های مهم برای حفظ طبیعت است و مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند .
او روز درختکاری را فرصتی برای توجه بیشتر به فضای سبز دانست و افزود: باید همه کاشت درخت را جدی بگیریم و فضای کوچکی از محیط کار خود، زندگی را به کاشت نهال و درخت اختصاص دهیم تا از زیبایی الهی برخوردار شویم.

میرعماد با بیان اینکه تولید نهال در نهالستان‌ها استان سمنان به حفظ منابع آب و خاک کمک می‌کند، یادآور شد: ایجاد نهالستان‌ها علاوه بر اشتغالزایی موجب توسعه اقتصادی منطقه هم خواهد شد.
میرعماد گفت: امروزه توسعه و پیشرفت شهرها سبب آسیب و تخریب طبیعت شده است که باید برنامه‌هایی برای ترمیم طبیعت تدوین شود و اقداماتی برای جبران خسارت به طبیعت برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: افزایش مشارکت‌های مردمی، بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ایجاد حساسیت اقشار مختلف برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی ، محیط زیست ضروری است.

او با اشاره به نقش مردم و مشارکت‌های تأثیرگذاردر عرصه‌های منابع طبیعی بیان کرد: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در سراسر استان است.

میرعماد در پایان با اشاره به اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سال جاری گفت: مهمترین دستاورد اجرای پروژه‌های آبخیزداری جلوگیری از فرسایش خاک، سیلاب، احیای قنات‌ها و چشمه‌ها و پویش گیاهی منطقه در استان سمنان است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.