رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود :

پروژه درخت‌کاری در ۲۰ هکتار از جنگل ابر شاهرود انجام شد

محمد رضا کشاورزیان گفت: برای اجرای این پروژه ۶۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه پروژه جنگل‌کاری به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه محمد چفت جنگل ابر شاهرود انجام شد،گفت: این اقدامات اولیه که از خردادماه جاری آغازشده است شامل آبیاری پنج هزار و ۵۰۰ اصله نهال در این منطقه طی سال جاری است.

وی ضمن بیان اینکه برای اجرای عملیات پروژه جنگل‌کاری در منطقه محمد چفت جنگل ابر اعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: این اقدامات علاوه بر آبیاری شامل مرمت و واکاری و احداث سیم خادار توسط پیمانکار در دامنه‌های شیب‌دار و تند منطقه جنگلی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه پروژه پیمانکاری جنگل‌کاری تا آخر شهریورماه سال جاری به پایان خواهد رسید، ابراز داشت: انجام به موقع عملیات کاشت و آبیاری باعث می‌شود تا نیاز رطوبتی نهال در دوره رویش بهار و تابستان تامین و ضمن ذخیره نزولات جوی از کیفیت مناسبی برخوردار شود.

وی درپایان بابیان اینکه تلاش شد تا برای اجرای طرح پروژه جنگل‌کاری منطقه، از گونه‌های بومی خود منطقه استفاده شود، تصریح کرد: گونه‌های کاشته شده منطقه محمد چفت جنگل ابر شامل گلابی وحشی و بلوط است که در آن نیز وجود دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

انتهای پیام / م

پروژه پیمانکاری جنگل‌کاری تا آخر شهریورماه سال جاری به پایان خواهد رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.