فداکاری ستودنی سرپرستار سرطانی در خط مقدم مبارزه با کرونا!

سرپرستار فداکار با وجود آنکه خود ابتلا به سرطان است اما برای خدمت به هموطنانش در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه و نیم از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد. تاکنون ۱۰۲۵۹۴ نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند که خوشبختانه بیش از نیمی از این تعداد یعنی ۵۷۷۰۰ نفر بهبود یافته اند. متاسفانه تاکنون تعداد ۳۵۰۱ نفر نیز از این تعداد نیز جان خود را از دست داده اند.

شیوع کرونا نه تنها موجب مرگ و میر تعدادی از مبتلایان در جهان شد بلکه بر اقتصاد جهان نیز تاثیر منفی داشت. اما اگر از جنبه‌های منفی شیوع کرونا در جهان بگذریم، این ویروس میدان آزمون و نمایشی شد از فداکاری و ایثار پزشکان و پرستاران در سراسر جهان. آن‌ها که خالصانه و برای کمک به هموطنان خود پا به میدان گذاشتند و در خط مقدم مبارزه با این ویروس مرموز قرار گرفتند.

از پزشک بازنشسته چینی که با شیوع کرونا برای نجات جان هموطنانش دوباره لباس پزشکی بر تن کرد و در این راه مقدس جانش را از دست داد تا پرستار جوان کشورمان که برای نجات جان هموطنانش از جانش گذشت. اما ویدئویی که به تازگی منتشر شده است گوشه‌ای از ایثار و فداکاری یکی دیگر از این پرستاران قهرمان را به تصویر می‌کشد. " ژائو هوآ " که سرپرستار بیمارستان " هانکوئو " در ووهان چین است با وجود آنکه خود ابتلا به بیماری سرطان  است، اما همچنان به هموطنانش خدمت می‌کند. این زن جوان که ساعت‌های طولانی را در این بیمارستان مشغول خدمت رسانی است حدود ۲۰ روز است که به خانه نرفته است. او هر روز صبح و پیش از آنکه همکارانش کار خود را آغاز کنند تجهیزات مخصوص آن‌ها را چک می‌کند تا از خطر ابتلا به کرونا در امان بمانند. سپس به همراه آنها وارد بخشی در بیمارستان که مبتلایان به کرونا بستری هستند می شود.

ژائو که به سرطان تیروئید مبتلا است به تازگی نامه‌ای از مادرش دریافت کرده که در آن از او خواسته تا بیشتر مراقب سلامتی اش باشد. او در این باره می‌گوید: «چون به سرطان تیروئید مبتلا هستم، میزان قدرت سیستم ایمنی بدنم پایین‌تر از حد متوسط است و به همین علت خطر ابتلای من  به کرونا بیشتر است. مادرم برای من بسیار نگران است. من امیدوارم این جنگ با کروناویروس به زودی به پایان برسد و هر کسی به زندگی عادی خود بازگردد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ویروس ، چین ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار