نظارت هیات پزشکی ورزشی از باشگاه‌های ورزشی خوزستان

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: کار بازررسی اماکن و باشگاه‌های ورزشی به منظور پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا و حفظ سلامت ورزشکاران در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور روزدار رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: بازرسی از باشگاه‌های و اماکن ورزشی برای رصد میزان رعایت موارد بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان در حال انجام است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

او با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت جلوگیری از انتشار این بیماری مسری بیان داشت: هنوز دستور مستقیم در خصوص بازگشایی برای ما نیامده است قطعا اگر اداره کل دستور بازگشایی بدهد ما باید به دنبال پیشگیری باشیم.

روزدار با بیان اینکه باشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد، احتمال شیوع و واگیری ویروس کرونا بسیار بالا است تصریح کرد: تمامی ورزشکاران باید بهداشت فردی را رعایت کنند. این موضوع مشکل یک فرد نیست بلکه مشکل جامعه و کشورمان است پس نباید به راحتی از کنار آن بگذریم بلکه باید دست به دست هم داده تا این مشکل را برطرف کنیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان ادامه داد: سرعت شیوع ویروس کرونا از طریق لمس سطوح بیشتر می‌شود و وسایل و تجهیزات ورزشی در باشگاه‌ها مشترک است بنابراین مراقبت ویژه‌ای می‌طلبد که در حین تمرینات بدنی و استفاده از وسایل ورزشی دچار این بیماری نشویم و شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.