تداوم سیل مهربانی و سخاوت مردم شیراز

با توجه به شیوع بیماری کرونا، کمک‌های انسان دوستانه شهروندان شیرازی ادامه دارد و مردم هنوز، همشهریان را فرامواش نکرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با توجه به شیوع بیماری کرونا، مردم شیراز با مهربانی همیشگی خود به جنگ این بیماری رفتند.

برخی با توزیع رایگان ماسک و ژل ضدعفونی کننده، برخی با ارائه خدمات رایگان به پرسنل بیمارستان علی اصغر و برخی با راه اندازی چالش لبخند.

برخی خیران در شیراز، اقدام به توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در مراکز کم برخوردار و پررفت و آمد شیراز کرده اند.

سید عبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز می‌گوید: به همت نیک‌اندیش شیرازی ۸ هزار بطری محلول ضدعفونی‌کننده در مهدی‌آباد، حجت‌آباد، کلانتری‌های شهر و محله سنگ سیاه شیراز توزیع شد.

برخی از مغازه داران شیراز هم در محل کسب خود روشویی و صابون قرار دادند و یا پد الکل در اختیار مردم قرار دادند.

در اقدامی دیگر نیز تعدادی از جوانان شیرازی با تهیه ۵۰۰ ماسک آن را به صورت رایگان میان مردم توزیع کردند.

جوانان دانشگاهی نیز دست به کار شدند و با توجه به نیاز روزافزون به ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی، به عنوان نیروی جهادی به یاری دو کارخانه تولید ماسک و دستکش استریل در شیراز رفتند تا روند تولید را دوچندان کنند.

این کارخانه‌ها که پیش از این تنها بخشی از نیاز مراکز درمانی فارس را با نیرویی اندک تامین می‌کردند، تنها با یک فراخوان ۴۰ داوطلب را جذب کردند و تولید روزانه‌شان را به ۴۰هزار عدد ماسک و ۴۰۰ هزار جفت دستکش در روز رساندند.

در حرکتی دیگر برخی از فروشگاه‌های عرضه کالای پزشکی در شیراز، مواد ضدعفونی کننده را با تخفیف در اختیار مردم قرار دادند، بسیاری نیز دستکش و ماسک رایگان توزیع کردند و حتی در شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی کردند که مردم برای تهیه ماسک به آن‌ها مراجعه کنند.

شیرازِ همیشه مهربانشهرداری شیراز نیز ضمن ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا، اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده بین کودکان کار شیراز کرده است.

دانشجویان رشته طراحی و دوخت دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز هم بر اساس طرحی پژوهشی، ۲هزار ماسک بهداشتی در محیطی کاملاً استریل تولید کردند.

یکی از بازاریان آباده نیز به منظور کمک به مردم، ده هزار ماسک را خریداری وآن‌ها را بطور رایگان بین همشهریان توزیع کرد.

در اقلید هم یک شرکت تولید کننده الکل، ۱۰ هزار لیتر الکل رایگان را دراختیار اداره‌های شهر گذاشت.

شرکت پارس الکل همچنین با توجه به نیاز استان فارس، محصول ضدعفونی را به صورت نیم بها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارداد.

در شهرستان کازرون نیز سیدمهدی حسینی، دانش آموز پایه دهم دبیرستان، با حضور در میدان شهر ۶۰۰ دستکش رایگان را بین عابران توزیع کرد.

در لارستان نیز جوانان هیات حضرت رقیه ، به صورت رایگان خرید منزل سالمندان را انجام می دهند تا آنان مجبور به خروج از خانه نباشند .

شیرازِ همیشه مهربانیکی از جایگاه داران سوخت در شیراز می‌گوید: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خدمات رسانی خودرو‌های امدادی به بیماران، بر حسب وظیفه انسانی به ۲۵ خودروی امدادی بیمارستان علی اصغر سوختگیری رایگان انجام شد.

به گفته وی در مرحله دوم نیز به خودرو‌های امدادی اورژانس سوخت رسانی رایگان انجام می‌شود.

اتحادیه صنف تعمیرکاران اتومبیل‌های سبک و سنگین شیراز نیز اعلام کرده که تا پایان فروردین‌ماه به پاس زحمات شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران بیمارستان علی‌اصغر (ع) شیراز، خدمات خودرو‌های سبک این پرستاران و پزشکان بخش کرونای این مرکز درمانی را رایگان و بدون اجرت انجام خواهد داد؛ همچنین خدمات حمل خودرو به دلیل مشغله کادر درمانی فراهم شده است.

اما کافه‌داران شیراز نیز بیکار نمانده و در اقدامی خلاقانه، به تهیه و ارائه قهوه رایگان برای کادر درمانی و بیمارستان‌ها دست زدند.

در مرحله نخست این طرح ۳۰۰ بطری قهوه فوری به‌صورت کاملا بهداشتی بسته‌بندی کرده و به‌صورت استریل به بیمارستان‌ها ارسال شد.

شیرازِ همیشه مهرباناتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شیراز نیز اعلام کرده که فعالان این صنف به پاس خدمات باارزش مدافعان سلامت به‌ویژه گروه درمانی بیمارستان علی اصغر (ع)، مراسم جشن عروسی پیش روی پنج نفر از کادر این بیمارستان را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند.

قالیشویی ایرانمهر نیز که در سیل فروردین ماه امسال قالی‌های سیلزدگان شهرک سعدی را به رایگان جمع آوری کرده و شسته بود، این بار هم با اعلام فراخوانی اعلام کرده که به کارکنان بیمارستان علی‌اصغر (ع) شیراز خدمات رایگان ارائه می‌کند.

یکی از تولید کنندگان مرغ نیز اقدام به توزیع مرغ رایگان بین کارکنان بیمارستان علی اصغر شیراز کرده است.

این روز‌ها که تمام فکر و ذکرمان، تلاش برای سلامتی و شکست دادن کرونا است، روحیه بیشتر از هرچیز دیگر به کار می‌آید.

بر این اساس، پویشی خلاقانه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی شیراز راه افتاده است و هرکس با انتشار یک سلفی با لبخند، دوستانش را هم به این چالش دعوت می‌کند.

در اقدامی دیگر صفحات مجازی پرطرفدار شیرازی‌ها با راه‌اندازی هشتگ #هوادارـ‌هم‌ـ هستیم از صاحبان خانه درخواست کرده‌اند که با توجه به از رونق افتادن بازار و تعطیلی کسب و کار‌ها با هدف شکستن چرخه شیوع کرونا مهلت سه‌ماهه‌ای برای دریافت اجاره‌بهای خانه‌ها و مغازه‌ها برای مستاجرانشان در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار