مهربانی با پرندگان و حیوانات در هوای برفی سپیدان

۳ تن دانه گندم و خرده نان در منطقه حفاظت شده و پوشیده از برف مارگون برای تغذیه پرندگان و جانوران توزیع شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره محیط زیست سپیدان گفت: بیش از ۳ تن دانه گندم و خرده نان در منطقه حفاظت شده و پوشیده از برف مارگون برای تغذیه پرندگان و جانوران توزیع شد.

بازیا افزود: این مقدار گندم و خرده نان توسط یک فرد طبیعت دوست و دوستدار گونه‌های زیستی در سپیدان جمع آوری و با کمک محیط بانان این اداره در منطقه مارگون پخش شد.

او ادامه داد: در این برنامه محیط بانان با دانه پراکنی دانه گندم و خرده نان برای پرندگان و حیوانات در این منطقه از تلف شدن آن‌ها در سرما و برف جلوگیری کردند.

رئیس اداره محیط زیست سپیدان گفت:در این روز‌های سرد زمستانی، بسیاری از حیوانات و به ویژه پرندگان برای یافتن غذا به سکونتگاه‌های انسان پناه می‌آورند و می‌توانیم با قرار دادن تکه‌های نان و باقیمانده سفره غذای خود در مکانی از حیاط، بالکن یا معابر به پرندگان کمک کنیم.

منطقه حفاظت شده مارگون بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و زیستگاه پرندگانی همچون کبک، کبوتر، تیهو، پرندگان شکاری و جانورانی همچون خرس، گرگ، کفتار و روباه است.

این منطقه با داشتن آبشار زیبا در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرستان سپیدان واقع شده و یکی از زیباترین مناطق دیدنی فارس و سپیدان است.

در پی بارش اخیر در سپیدان بیش از ۸۰ سانتیمتر برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان به زمین نشست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار