وزیر تجارت ترکیه در تماس تلفنی با واعظی:

مشکل کامیون‌های ایرانی در مرز‌های ترکیه حل شد

وزیر تجارت ترکیه در تماس تلفنی با رییس دفتر رییس جمهوری اعلام کرد که مشکل کامیون‌های ایرانی در مرز‌های ترکیه حل شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو گفت‌وگوی تلفنی دو روز گذشته «محمود واعظی» و «رخسار پِکجان» درخصوص مشکلات کامیون‌های ایرانی در مرز‌های ترکیه، وزیر تجارت این کشور، عصر روز یکشنبه در تماس تلفنی با رییس دفتر رییس جمهوری گفت که دستور حل مشکل عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرز‌های ترکیه با بلغارستان، گرجستان و یونان صادر شده است.

او همچنین اظهار کرده است: کامیون‌های ایرانی مجوز یافته اند برای بارگیری راهی بندر مرسین شوند.

واعظی و خانم پکجان همچنین در این گفت و گوی تلفنی توافق کردند که پروتکل بهداشتی تهیه شده دو کشور، هر چه سریع‌تر امضا و نهایی شود تا با به این ترتیب وضعیت رفت و آمد کامیون‌های ایران به طور دائم به حالت عادی بازگردد.

واعظی روز جمعه در تماس تلفنی با رخسار پِکجان وزیر تجارت ترکیه درباره مشکلات کامیون‌های ترکیه‌ای که برای ورود به ایران در پشت مرز‌های ترکمنستان مانده‌اند و همچنین حرکت کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان برای بارگیری کالا‌های فاسد شدنی در بندر مرسین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌وگو قرار شد مشکلات آن گروه از کامیون‌های حامل مواد فاسد شدنی طی فردا حل و فصل شود و روند حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور نیز در چارچوب پروتکل بهداشت و سلامت تداوم یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار