شناسایی ۳۵ مبتلا به کرونا در هرمزگان/مراجعه هزار و ۴۰۰ نفر به مراکز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت:تا کنون ۳۵ مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت:تا کنون ۳۵ مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

او افزود: تعداد ۲۶۲ نفر مشکوک و ۱۰۱ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد به جمع فوتی‌های استان هرمزگان در شهرستان بندرعباس افزوده شد و تعداد فوتی‌ها به پنج نفر رسید.

فرشیدی با بیان اینکه ۲۱ مورد از موارد کرونا مثبت با حال بهبودی مناسب ترخیص شده اند، افزود:۹ مورد بستری هستند که سه مورد از آن‌ها بدحال و از این سه مورد، دو بیمار با دستگاه تنفس مصنوعی نیز به ادامه درمان می‌پردازند.

فرشیدی در خصوص میزان پراکندگی موارد مثبت کرونا در استان هرمزگان گفت: آمار پراکندگی ویروس کرونا در هرمزگان ،بندرعباس  ۱۵ مورد، قشم با ۸ مورد، کیش با ۳ مورد، پارسیان ۲ مورد، بندرلنگه، حاجی آباد، میناب، رودان، بستک و جاسک هرکدام یک نفر را شامل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشت ۱۴۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان هرمزگان با علائم تب، گلودرد، تنگی نفس صورت گرفته است، گفت: این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به مراکز درمانی استان هرمزگان است که از این تعداد ۲۰ مورد مشکوک به کرونا نیز بستری شده اند.

فرشیدی با بیان اینکه ۸ نقطه مرزی استان هرمزگان نیز در این مدت مورد کنترل و غربالگری صورت می‌گیرد، افزود: در این مدت سه مورد مشکوک به کرونا نیز اجازه ورود به استان داده نشد و اگر کسی با علائم مشکوک به کرونا مجبور به ورود به استان باشد باید ۱۴ روز نیز قرنطینه باشد.

اوبا اشاره به کاهش ورود گردشگر به استان هرمزگان، گفت: متأسفانه شاهد هستیم در این مدت هم استانی هایمان نیز چندان به تذکرات مقامات استانی توجه نمی‌کنند و شاهد ازدحام هرمزگانی‌ها در مراکز خرید هستند که امیدوارم این تجمعات هرچه زودتر کاهش یابد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.