به علت شیوع کرونا؛

مرز‌های آذربایجان‌غربی با ترکیه بسته می‌شود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان غربی گفت: از سوی دیگر مرز‌های بازرگان، سرو و رازی نیز به روی سایر هم وطنانی که می‌خواهند از این مرز‌ها به ترکیه سفر کنند بسته خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه کرونا، ویروس بی‌رحمی است اظهار کرد: این ویروس به عنوان دشمن خارجی وارد کشور شده و این استان را نیز آلوده کرده است.

او با تاکید بر اینکه همه مسئولان بهداشت و درمان استان در تلاش هستند تا زنجیره انتقال آن را بشکنند تصریح کرد: برای این ویروس تاکنون دارو و واکسن خاصی ساخته نشده و بنابراین رفتار و انتشار ویروس کرونا ناشناخته است، اما در کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر هر کس در جای خود مسئول بهداشت فردی خود باشد به این ویروس گرفتار نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان غربی،گفت: بنابراین هر فردی بتواند از این ویروس دوری بجوید و خود را در معرض حرکت مسیر آن قرار ندهد مبتلا نمی‌شود و در این رابطه شستن دست‌ها از ساده‌ترین اصول بهداشت فردی است و اگر کرونا ویروس را حمل نکنیم، این ویروس از بین می‌رود.

او با تاکید بر اینکه قرنطینه خانگی مگر در مواقع ضروری، واجب است افزود: از سوی دیگر باید از تجمعات و مهمانی‌های خانوادگی دوری کرده و در داخل شهر نیز، مراودات و ارتباطات را به حداقل رسانید.

مردم شهر ارومیه از اجتماعات بی جا در شهر بپرهیزند

آقازاده با اظهار تاسف از اینکه با وجود تمامی هشدارها، اما برخی مراکز مانند رستوران‌های شهر ارومیه در حال کار و فعالیت هستند تصریح کرد: متاسفانه در تفرجگاه بند نیز جایی برای سوزن انداختن نیست و بازار‌های تاناکورای ارومیه و حتی مهاباد و نیز بازار سومن‌آباد ارومیه شلوغ هستند در حالی که می‌توان چند ماه یا چند روز خرید را عقب انداخت تا بعدا متوجه عواقب آن نشد.

او با اشاره به تعطیلی نماز جماعت در شهر ارومیه و سایر شهرستان‌های استان اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی که آیین نماز جمعه بسیاری از شهرستان‌های بزرگ استان به علت ویروس کرونا تعطیل شده است، اما ائمه جمعه برخی روستا‌های استان اقدام به برگزاری نماز جماعت در مساجد می‌کنند در حالی که اگر مشکلی به وجود آمده و فردی آلوده شود، باید پاسخگو باشند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان غربی، در ادامه با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان‌غربی نباید خارج از استان مهمان بپذیرند گفت: بی‌شک این رفت و آمد‌ها سبب انتشار ویروس می‌شود و با وجود اینکه مردم آذربایجان، از دیرباز به مهمان‌نوازی معروف هستند، اما در زمان عید نوروز به خاطر سلامت خود مهمانان، هیچ کسی را پذیرا نخواهند شد.

او با اشاره به اینکه مرز‌های استان به ترکیه به علت ویروس کرونا بسته خواهد شد تصریح کرد: از سوی دیگر مرز‌های بازرگان، سرو و رازی نیز به روی سایر هم وطنانی که می‌خواهند از این مرز‌ها به کشور ترکیه سفر کنند بسته خواهد شد.

آقازاده بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کادر پزشکی و پرستاری در تلاش برای ارمغان آوردن سلامتی به مردم هستند، اما باید مردم نیز اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

او با اظهار تاسف از اینکه ویروس کرونا در استان رو به افزایش است گفت: تاکنون در مجموع از ۳۸۴ نفر نمونه‌گیری شده است و دیروز از ۳۹ نفر آزمایش گرفته شد که نتیجه ۱۶ نفر مثبت بوده و امروز نیز از ۳۵ نفر تست گرفته شد و متاسفانه آزمایش ۹ نفر مثبت بوده است و همچنین دو نفر نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و براساس موازین بهداشتی دفن شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.