صادرات ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کالا

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از صادرات ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کالا از مرزبازرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام یافته در مرز بازرگان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس،  گفت: بستن درب‌های گمرک در این شرایط؛ تنها کشور ترکیه در تجارت مرزی و تردد مسافر و توریست بیشتر از کشورمان متضرر خواهد شد.
 
عبدالرحیمی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته از مرز بازرگان ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات و ۲۵ میلیارد دلار ترانزیت خارجی صورت گرفته است، افزود: لازم است در شرایط کنونی، کشور ترکیه با در نظر گرفتن جایگاه کشورمان و اهمیت بهداشت و رعایت تمام قوانین و پروتکل‌های بهداشتی زیر نظر بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی، هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی معابر مرزی خود با جمهوری اسلامی اقدام نماید.
 
او با اشاره به معطل ماندن بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ترک در پشت درب‌های گمرک بازرگان بیان کرد: با این اقدام کشور ترکیه علاوه بر بار و کالا‌های خود اکثر بار‌های تجاری کشورمان هم در پشت مرز‌های این کشور برای ورود به ایران معطل مانده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو هم در این جلسه با اشاره به اهمیت مرز بازرگان و رعایت تمام قوانین مرزی در تجارت و بهداشت گفت: جمهوری اسلامی جزء کشور‌های عضوسازمان بهداشت جهانی بوده و تمام قوانین بهداشت جهانی را زیر نظر این سازمان رعایت می‌کند.
 
او با بیان اینکه در مرز بازرگان تمام موارد بهداشتی رعایت می‌شود افزود: بازرگان مرز رسمی و بین المللی بوده و بستن یک طرفه این مرز از سوی کشور ترکیه به بهانه رعایت نکردن موارد بهداشتی بر خلاف پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی است.
 
در پایان این جلسه حاضران از اقدامات انجام یافته در این مرز و افزایش موارد بهداشتی در پایانه بازرگان بازدید کردند.
 
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.