صادرات روزانه ۳ هزار تن سیب درختی از آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر روزانه ۳ هزار تن سیب درختی از استان به کشور‌های همسایه از جمله روسیه، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ملاقات مردمی و چهره به چهره با کشاورزان و بهره برداران شهرستان اشنویه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان اشنویه با دارا بودن ۳۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی از تولیدکنندگان مهم محصولات کشاورزی استان است که تولید محصولات صادراتی باکیفیت و برند سازی محصول سیب اشنویه ضروری است.

جلیلی افزود: جایگزینی باغات قدیمی پایه بذری با باغات پایه رویشی در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که تسریع در اجرای این طرح در اشنویه نیز بیش از پیش ضرورت دارد.

او ادامه داد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی جهت حل مسایل و مشکلات کشاورزان خصوصا مشکل مالکیت اراضی با بررسی دقیق و قانونی وضعیت تداخلات موجود نقش مهمی در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی دارد که در شهرستان اشنویه نیز پرونده‌های متعددی در حال بررسی و تصمیم گیری است.

جلیلی تاکید کرد: توسعه تشکل‌های فراگیر کشاورزان در شهرستان می‌تواند نقش مهمی در پیگیری و احقاق حقوق کشاورزان داشته باشد.

او توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان دارویی را نیز از مواردی عنوان کرد که در جهت توسعه پایدار کشاورزی در شهرستان، باید در اولویت کار‌های اجرایی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.