افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

افشین داوری با کسب ۲۰ رای در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع انتخاباتى فدراسیون دو و میدانى که قرار بود امروز ساعت ١٠ آغاز شود به علت غیبت برخی از اعضای این مجمع هنوز شروع نشده است.

تدابیر مقابله با شیوع کرونا در انتخابات فدراسیون دوومیدانی

على نژاد رئیس مجمع انتخابات فدراسیون دوومیدانى در محل این انتخابات حاضر شده است، اما هنوز خبرنگاران اجازه ورود به مجمع را ندارند.

در نهایت مسئولان ساعت ۱۱:۱۲ به خبرنگاران اجازه ورود به مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی را دادند.

مسئولان به خبرنگارانی که دستکش و ماسک ندارند اجازه حضور در این مجمع را نمی‌دهند.

مجمع دوومیدانى در حالى آغاز شد که در ابتدا کیهانى یکى از کاندیدا‌ها حرفهایى زد که باعث شد على نژاد به او تذکر بدهد که فقط درباره انتخابات حرف بزند.

کیهانى در ادامه گفت: صحبتى درباره انتخابات ندارم. بیشتر اعضاى مجمع در این مجمع حضور ندارند و این انتخابات غیر قانونى است.

کیهانى گفت: ٤ نماینده استان‌ها نیامدند و برخى هم بدون امضاى رئیس هیئت‌ها در این مجمع حاضر شده اند.

على نژاد دوباره به کیهانى تذکر داد که فقط درباره برنامه‌های خود صحبت کند.

مصطفى زرین افضل به نفع داورى از انتخابات انصراف داد.

کیهانى گفت: من به دوومیدانى علاقه دارم، اما برگزارى مجمع انتخاباتى به دلیل حدنصاب نرسیدن غیر قانونی است. بازرس وزارت ورزش و جوانان در مجمع حضور دارد. من از انتخابات انصراف نداده ام.

رأى گیرى آغاز شد.

رقابت بین افشین داورى و مجید کیهانى است.

افشین داورى با کسب ۲۰ رای رئیس فدراسیون دوومیدانى شد.

داورى گفت: تشکر مى کنم که اعضاى مجمع به من اعتماد کردند و من را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کردند.

او بیان کرد: از على نژاد تشکر مى کنم که با این شرایط مجمع انتخاباتى را برگزار کرد. باید برنامه هایى براى آنهایى که شانس کسب سهمیه المپیک دارند در نظر بگیریم.

داورى گفت: ما باید با همکارى و همدلى برنامه هاى دوومیدانى را پیش ببریم. کیهانى آمده بود که خوب کار کند و قصد تخریب کیهانى ندارم. ورزشکاران ما در اردو هستند و باید برنامه ریزى کنیم تا آن‌ها بتوانند سهمیه المپیک کسب کنند.

عرب سرپرست سابق فدراسیون دوومیدانى گفت: من در این مدت ٣ مسئله کار را باید انجام مى دادم. انتخابات، آماده سازى اردو‌ها و ساماندهى ورزشکاران کار‌های مهم من در این فدراسیون بود.

عرب گفت: من هم شنیدم که راى پرونده برانکو اعلام شد. مسائل مالى پیچیده نیست. برانکو همان زمان گفت که پول هم بدهید من نمى مانم. برانکو پول دستى قبول نمى کرد و ما هم نتوانستیم پول را پرداخت کنیم. آن پول بین بازیکنان تقسیم کردیم.

مهدی على نژاد رئیس مجمع انتخاباتى فدراسیون دوومیدانى گفت: از همه اعضاى مجمع که در این مراسم شرکت کردند تشکر مى‌کنم. ویروس بلاتکلیفى را به ویروس کرونا ترجیح دادم.

او گفت: دوومیدانى یکى از رشته هاى پرمدال المپیک است و مدال هاى زیادى در دوومیدانى مى توان کسب کرد. ١٤ هیئت استانى در این مجمع حضور نداشتند.

او ادامه داد: ما به خاطر مردم کشورمان به این مجمع آمدیم و اگر این مجمع برگزار نمى شد در آن صورت برگزارى مجمع به بعد از المپیک موکول مى شد. اگر مجمع دوومیدانى را امروز برگزار نمى کردیم دوومیدانى ضرر می‌کرد.

او ادامه داد: دوومیدانى یکى از رشته خاص المپیک است و درست نبود که انتخابات آن را بعد از المپیک برگزار کنیم. به همین علت همه مسائل بهداشتى رعایت شد و مجمع را برگزار کردیم.

على نژاد گفت: من فکر مى کنم ترس از ویروس کرونا از لحاظ روانى مردم را بهم ریخته است. ما پذیرفتیم یکى از اعضاى مجمع به صورت غیابى رأى بدهد. مجمع قانونى بود. نایب رئیس هیئت‌ها مى توانند در مجمع حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: مسئولیت مجامع با من است. کیهانى در انتخابات شرکت کرد و ٨ رأى آورد. ما باید به قوانین احترام بگذاریم.

او خاطر نشان کرد: فیفا به اساسنامه سال ٩٠ فدراسیون فوتبال ایراد گرفته است. مسئولان فدراسیون اعلام کرد که بعد از انتخابات اساسنامه را درست مى کنند، اما فیفا قبول نکرد. اگر فیفا این موضوع را قبول نکند باید اساسنامه اصلاح و بعد انتخابات برگزار شود. هنوز مجمع انتخاباتى فدراسیون فوتبال لغو نشده است.

على نژاد گفت: باشگاه‌ها به خاطر مشکلات مالى نتوانستند به قول خود عمل کنند. ما به باشگاه‌ها گفتیم قرارداد‌ها باید به تایید وزارت ورزش برسد.

او بیان کرد: تقى زاده مسئول خصوصى سازى سرخابى‌ها است.

احسان حدادى پرتابگر المپیکى کشورمان گفت: خدا را شکر انتخابات دوومیدانى برگزار شد. به داورى تبریک مى گویم. از روساى هیئت‌ها انتظار داشتم در این مجمع شرکت مى کردند.

حدادى گفت: در منزل تمرین می‌کنم. امیدوارم که نتیجه خوبى در دوومیدانى بگیرم. ما ٧ ورزشکار در المپیک داریم. نمى توانند المپیک را لغو کنند، چون به ۴ سال آینده موکول می‌شود. نامزد شدن کارمندان وزارت ورزش و جوانان در انتخابات ایرادى ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار