واشنگتن پست: دستورالعمل‌های اشتباه دولت ترامپ به بی‌اعتمادی‌ها برای مقابله با کرونا دامن می‌زند

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به تدابیر کشور‌های مختلف برای جلوگیری از شیوع کرونا، از کوتاهی‌های واشنگتن در این زمینه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت دولت‌های مختلف روز یکشنبه تلاش‌های خود را برای مبارزه با شیوع جهانی ویروس کرونا افزایش دادند، به گونه‌ای که عربستان سعودی در اعمال محدودیت‌های جدید برای سفر راه ایتالیا را پیش گرفت، ایران پروازهایش به اروپا را به حال تعلیق درآورد و آمریکا، کشوری که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آن به ۵۰۰ نفر افزایش یافت، درباره سفر با کشتی‌های تفریحی به اتباعش هشدار داد.

در این مطلب آمده است: به هر حال دستورالعمل‌های اشتباه دولت دونالد ترامپ و انتشار برخی گزارش‌ها درباره بیمارانی که به آزمایش کرونا دسترسی ندارند، به بی‌اعتمادی به تلاش‌ها برای مقابله با کرونا دامن می‌زند.

یک کشتی که گفته می‌شود برخی مسافران آن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، به سمت کالیفرنیا رفت تا آنجا پهلو بگیرد، تنها به این دلیل که بن کارسون، وزیر شهرسازی و مسکن دولت ترامپ، در مصاحبه تلویزیونی خود از توضیح دادن درباره جزئیات طرح واکنش دولت فدرال خودداری کرد.

کمی بعد از آن، وزارت بهداشت و خدمات انسانی اعلام کرد که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مسافر کشتی تفریحی گرند پرینسس که دست کم آزمایش ۲۱ نفر آن‌ها مثبت بوده است، در کالیفرنیا، تگزاس و جورجیا قرنطینه خواهند شد. برخی از مقامات کاخ سفید معتقدند که تعداد مبتلایان در ۴۸ ساعت آینده دو برابر یا بیشتر خواهد شد. تاکنون دست‌کم ۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته آنتونی فاسی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در سطح آمریکا، مقامات درمانی درک بهتری از وسعت این بحران پیدا می‌کنند. وی چشم‌انداز پیش رو را نگران کننده توصیف کرد.

عربستان سعودی هم پس از تأیید چهار مورد جدید ابتلا به این بیماری که تعداد کل مبتلایان را به ۱۱ نفر رساند، سفر به مقصد استان‌های کلیدی شرقی کشور و همچنین خارج شدن از آن‌ها را متوقف و دستور تعطیلی دفاتر تجاری و ادارات دولتی را صادر کرد.

در ایتالیا هم مقامات طرحی را برای مسدود کردن بخش‌های وسیعی از شمال کشور که بیشتر تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند، به اجرا درآوردند.

وزارت بهداشت مصر گزارش داد اولین قربانی ویروس کرونا در این کشور روز یکشنبه جان خود را از دست داد. وی یک گردشگر آلمانی ۶۰ ساله بود. مرگ وی یک روز پس از آن روی داد که مقامات وزارت بهداشت خبر ده‌ها مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در یک کشتی تفریحی اعلام کردند. هنوز مشخص نیست آیا این گردشگر آلمانی هم مسافر این کشتی بوده است یا خیر.

در انتهای این مطلب آمده است: برخی گزارش‌ها از عدم دسترسی مردم آمریکا به کیت‌های تست کرونا حکایت دارد. این مشکل نتیجه تصمیم‌هایی است که در سطح محلی اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار