تشریح اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای مقابله با کرونا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از توزیع ۳۲۴هزار و ۷۰۰ ماسک جهت پیشگیر از بیماری کروناویروس در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا ویروس جهت تهیه مواد ضد عفونی کننده همچون الکل و ژل اقداماتی انجام داده ایم.

او افزود: هم اکنون کارخانه سینره یاسوج روزانه بین ۱۵تا ۱۸ هزار ژل ضدعفونی کننده معادل ۷۵۰۰ لیتر تولید می کند که قول داده حدود۱۰ هزار ژل ضدعفونی کننده را در سطح استان و مابقی را در استان‌های همجوار توزیع کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: بخشی از الکل مورد نیاز کارخانه سینره از کارخانه الکل سازی یاسوج تامین و تحویل این واحد تولیدی شدو بخشی نیز از اهواز تهیه شد.

قائدی افزود: کارخانه راکد الکل سازی یاسوج مجددا راه اندازی شد و مقداری تولید الکل دارد.

او گفت: علاوه بر این حدود ۱۰هزار لیتر الکل بصورت اسپری و باطری‌های ۲۰ لیتری بین ادارات توزیع شد و یا در اختیار داروخانه جهت عرضه بین مردم قرار داده شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: ۲۶۰هزار ماسک از استان‌های همجوار تهیه و در روز اول و دوم در سطح استان توزیع شد که پس از این و در مراحل مختلف نیز ۶۴ هزار و ۷۰۰ ماسک تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی استان قرار دادیم. هم اکنون پیگیر هستیم که تعدادی ماسک برای کادر درمانی و مناطق محروم تهیه کنیم.

قائدی گفت: داروهای مورد نیاز استان را در این راستا پیگیر کردیم که مقداری از تهران ارسال شده و پیگیر تهیه بخش دیگری دارو نیز هستیم اما این داروها در اختیار بیمارستان معین کرونای استان قرار گرفت و در آینده برای بیمارستانهایی که بیمارانی بصورت سرپایی دارند نیز دارو تهیه خواهیم کرد.

او افزود: تعدادی لباس و ماسک در اختیار کادر درمانی، پرستاران و پزشکان استان قرار گرفت اما باز هم نیاز داریم که تعدادی دیگر خریداری کردیم که از امروز تا چهارشنبه توزیع خواهیم کرد. البته ماسک در داروخانه‌ها برای عرضه به مردم عادی نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: مردم از خانه بیرون نروند چراکه بهترین و امن‌ترین جا برای پیشگیری و مقابله با کرونا خانه است و ار ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

قائدی گفت: از مردم تقاضا می کنم دستکش، دستمال و ماسک استفاده شده خود را در معابر، خیابان‌ها و محیط رها نکنند بلکه پس از استفاده طبق اصول بهداشتی در سطل زباله بیندازند چرا که خطر کرونا جدی است و این کار باعث انتشار سریع ویروس این بیماری می شود.

 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.