هوشنگ ظریف در خانه ابدی آرام گرفت

آیین خاکسپاری هوشنگ ظریف از استادان پیشکسوت موسیقی ایرانی برگزار شد.

به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه موسیقی، آیین خاکسپاری هوشنگ ظریف از استادان پیشکسوت موسیقی ایرانی روز دوشنبه نوزدهم اسفند با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. این مراسم به دلیل شیوع بیماری کرونا و درخواست خانواده زنده یاد ظریف از مردم برای در خانه ماندن بسیار محدود برگزار شد و تنها تعدادی از نزدیکان، هنرمندان علاقمندان و مسئولان در مراسم حاضر شدند.

حسین علیزاده در مراسم خاکسپاری پیکر هوشنگ ظریف با اشاره به این مطلب که باید در مراسمی درخور و شایسته درباره این استاد صحبت کرد،گفت: تمام عمری که هوشنگ ظریف در موسیقی ایران گذراند، قبل از اینکه خود موسیقی مطرح باشد، الگوی بسیار عزیزی برای ما بچه های هنرستان بود.

وی افزود: شیفتگی ما به موسیقی به خاطر شخصیت ظریف بود که باعث شد ما به موسیقی علاقمند شویم و شاگردانی که او تربیت کرد که همه جزو برجستگان هنر ایران هستند، به خاطر شیفتگی به آن شخصیت نجیب و هنری او بود. عشق را از آن زمان با ظریف تجربه کردم.

علیزاده تصریح کرد: ما هیچ وقت برای ظریف عزاداری نخواهیم کرد. چون هروقت که نام او را به زبان می آوریم، روحمان جلا پیدا می کند و شاد می شویم. یادشان بخیر.

در این مراسم برخی از شاگردان و همکاران هوشنگ ظریف از جمله محمد دلنوازی، کیوان ساکت، مینا افتاده در سخنانی کوتاه به همسر این هنرمند(پروین صالح) و دیگر اعضای خانواده وی تسلیت گفتند. این در حالی است که حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی و علی ثابت نیا مدیر انجمن موسیقی نیز در این مراسم حضور داشتند. ضمن اینکه در ادامه برنامه پیام های داود گنجه ای قائم مقام و عضو شورای عالی خانه موسیقی و عبدالوهاب شهیدی خواننده پیشکسوت نیز در این مراسم قرائت شد و علیرضا فریدون پور(خواننده) نیز چند بیتی در سوگ ظریف آواز خواند.

پس از مراسم خاکسپاری اعلام شد که سال آینده و پس از گذر از شرایط شیوع بیماری کرونا مراسم درخور و شایسته ای برای زنده یاد هوشنگ ظریف برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار