افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در بروجرد به ۱۶ نفر

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به ۱۶ رسید که در بیمارستان آیت الله بروجردی بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، دکتر محمد کاکاوند  رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به ۱۶ رسید که در بیمارستان آیت الله بروجردی بستری هستند.

دکتر محمد کاکاوند  اظهارداشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ورودی‌های بروجرد هم اکنون کنترل شده و از ورود خودرو‌های غیر از پلاک این شهرستان به داخل شهر جلوگیری میشود.

او افزود: مردم نیز به بستگان خود در خارج از شهرستان اطلاع دهند که به بروجرد سفر نکنند چرا که در هر صورت سلامتی شهروندان درخطر است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا نماز جماعت در تمام مساجد تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود و همچنین برگزاری تمام مراسمات عزا و عروسی نیز ممنوع اعلام شده است.

دکتر کاکاوند اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مراسم پنجشنبه آخرسال رفتن به قبرستان به دلیل ازدحام جمعیت ممنوع میشود و با افرادی که اقدام به برگزاری مراسم کنند، برخورد قاطع خواهد شد.

او ادامه داد: در چند روز اخیر شیوع این ویروس رشد سریع داشته براین اساس تشدید مراقبت‌های بهداشتی و ممنوعیت تردد‌ها ضروری است.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد یادآور شد: برای جلوگیری از روند رو به رشد ویروس کرونا مردم از ازدحام در مراکز و حضور در اجتماعات خودداری کرده و در خانه‌ها بمانند.

دکتر کاکاوند با اشاره به حضور برخی خانواده‌ها در بازار و انجام خرید عید گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی مردم هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته و به طور عادی در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند.

او تاکید کرد: شرایط بسیار سخت است آمار شیوع این ویروس به دلیل رعایت نکردن مردم به سرعت افزایش یافته بنابراین ضروریست مردم توجه جدی به بهداشت و مسائل آموزشی داشته باشند تا بتوان کرونا ویروس را کنترل کنیم.

 براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا پایان روز یکشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۲۹ نفر رسیده و همچنین ۵ نفر نیز براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار