در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هنرمندان تئاتر برای مقابله با کرونا آستین‌ بالا زدند

تعدادی از هنرمندان تئاتر در روز‌هایی که اجرای نمایش‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شده است، اقدام به تولید و توزیع ماسک کرده‌اند.

الهام شعبانیالهام شعبانی بازیگر و طراح لباس در خصوص فعالیت هنرمندان تئاتر برای تولید ماسک در تماشاخانه سرو، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو بنای این کار را گذاشت. من هم مطلع شدم و به جمع همکاران خود پیوستم تا کاری برای هموطنانم انجام دهم.

وی افزود: همکاران ما چند روز است که مشغول فعالیت و تهیه چرخ خیاطی هستند؛ حتی بعضی از خیاط‌ها در کارگاه‌های خود ماسک‌ها را برش و برای ما می‌فرستند تا دوخت آن را تکمیل کنیم. هر کس انجام کاری را بر عهده دارد؛ برخی دوخت و سردوزی ماسک‌ها را انجام می‌دهند و گروهی کار ضدعفونی، خشک کردن و قرار دادن ماسک‌ها در آفتاب را. در تماشاخانه سرو با رعایت نکات بهداشتی همزمان کار‌ها پیش می‌رود تا ماسک‌ها به دست افراد نیازمند برسد.

او ادامه داد: در حال حاضر تئاتر‌ها تعطیل شده و حال هنرمندان خوب نیست؛ بنابراین حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که به همکارانمان در تماشاخانه سرو بپیوندیم. تعداد هنرمندان روز به روز افزایش می یابد و برخی از هنرمندان هم کمک‌های نقدی برای ما ارسال می‌کنند.

شعبانی درخصوص نحوه ارسال ماسک‌ها بیان کرد: من در جریان دقیق کار‌های ارسال ماسک نیستم؛ اما آن‌ها را برای کودکان کار، مناطق محروم و کسانی که مشکل تنفسی دارند، می‌فرستند. این ماسک‌ها قابل شست و شو هستند و می‌توان با ضدعفونی آن را مجدد استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.