اگر نمی خواهید در سوله بستری شوید، پیشگیری کنید

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم درباره پیشگیری از کرونا رعایت نکنند، تعداد مبتلایان به کرونا افزایش می یابد، ظرفیت بیمارستان ها تکمیل می شود و مجبور به استفاده از سوله ها برای بستری بیماران هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدرضا شیران خراسانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت کرونا در شهر مشهد و اقدامات صورت گرفته در استان خراسان،‌ گفت:روز جمعه صبح و شنبه بعدازظهر دو جلسه در دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خراسان در ارتباط با بیماری کرونا برگزار شد نکته ای که گزارش های این جلسه نشان می‌دهد این است که اگرچه آمار مبتلایان زیاد نیست اما نرخ رشد ابتلا بسیار بالاست که این امر خودش یک هشدار است.

او ادامه داد: در ۳۰ بهمن اولین مورد فوتی که در قم مطرح شد یک یا دو نفر بودند اما دیروز دستگاه اطلاع‌رسانی با فرض بر اینکه آمار و اطلاعاتی که داده می‌شود دقیق است تعداد فوت شدگان را در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نفر اعلام کرده است، بنابراین اگر پایه را ۴۹  نفر بگیریم؛ ۲۰ روز آینده چند نفر فوتی خواهیم داشت؟ اگر پایه امروز ابتلا را حدود ۷  هزار نفر بگیریم ۲۰ روز آینده چند نفر مبتلا خواهیم داشت؟ این یک محاسبه بسیار ساده است و پاسخش به راحتی پیدا می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم می‌گویم اگر نمی‌خواهید در سالن‌های بحران و سوله‌ها بستری شوید، پیشگیری کنید. زیرا که با این نرخ رشد راهی جز این کار نداریم زیرا تعداد بیمارستان‌ها، تخت‌ها، کادر پزشکی و تعداد مبتلایان مشخص است و اگر این اتفاق بیفتد امکاناتی وجود ندارد؛ بنابراین افرادی که هنوز سالم هستند، رعایت کنند.

شیران خراسانی ادامه داد: بحث آمار فوتی‌ها متاسفانه مانند نرخ تورم در کشور شده است هنگامی که می‌خواستیم تورم را مشخص کنیم کالاهایی که تورم‌شان بالا بود را حذف می‌کردیم امروز هم کسانی هستند که قاطعانه نمی‌توانیم بگویم بر اثر کرونا فوت شده‌اند و این افراد را از این دایره بیرون می‌کنند.

او گفت: فوتی‌های کرونا آن‌هایی هستند که از همان ابتدا جواب تست‌شان مثبت شود، در غیر این صورت اگر کسی از قبل تست نداده باشد و جواب تست‌شان بعد از فوت نیاید، مرگشان بر اثر آنفولانزا ثبت می‌شود.

 

منبع: ایلنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.