کاراندیش: وکیل سوئیسی دفاعیه ضعیفی در پرونده استوکس داشته است

معاون حقوقی باشگاه تراکتور گفت: بعد از بررسی های لازم محرز شد که وکیل سوئیسی در پرونده استوکس عملکرد ضعیفی داشته است.

مصطفی کاراندیش معاون حقوقی باشگاه تراکتور در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اینکه به رای استوکس و اروین شکایت کردند، اظهار کرد: بله ما درخواست خود را برای دریافت متن کامل رای (گراند) پرونده استوکس و اروین به فیفا ارائه کردیم و بعد از آن در صورت صلاحدید و اعتماد باشگاه مبنی بر تفویض وکالت، لایحه دفاعی خود را به فیفا ارسال می‌کنیم.

کاراندیش درباره اینکه لودوویچ، وکیل سوئیسی، پرونده استوکس در فیفا را در اختیار داشته است، گفت: بله وکیل سوئیسی این پرونده را در اختیار داشته است و علی رغم در اختیار گذاشتن همه اسناد و مدارک و دلایل به این وکیل و متعاقب آن صدور رای در کمیته تعیین وضعیت فیفا، من لایحه‌های دفاعی را از این وکیل مطالبه کردم و بعد از بررسی لازم محرز شد که او عملکرد ضعیفی در پرونده‌های اشاره شده داشته و حتی تعارض گویی نیز در دفاعیه هایش  موجود است.  از طرفی این وکیل سوئیسی به هیچ رویه متعارفی از فیفا و CAS در پرونده استوکس استناد نکرده است که این نحوه دفاع از وکیلی با چنین سابقه‌ی پرباری طبق ادعای خودش، جای تامل دارد.  

مدیر سابق استقلال بهتر است سکوت کند 

معاون حقوقی باشگاه تراکتور در پاسخ به این سئوال که یکی از مدیران سابق استقلال اظهاراتی در مورد تراکتور و وکیل سوئیسی بیان کرد، گفت: یکی از مدیران اسبق استقلال بیان کرده که نه تنها وکیل باشگاه تراکتور در پرونده استوکس نباخته است بلکه در این پرونده پیروز شده است. به هر حال نباید اظهارات مدیر استقلال را جدی بگیریم، چراکه او  اشراف و اطلاعاتی در مورد مطالب حقوقی ندارد و اظهارتش جنبه کارشناسانه و بی طرفانه ندارد چراکه بنا به گفته‌ی خودش ، وکیل معرفی شده را دوستش  معرفی کرده است. بهتر است در حال حاضر مدیرسابق استقلال سکوت اختیار کند چراکه به نظرم اگر این پرونده حتی وکیل نداشت و یا دفاعی نیز ارائه نمی‌شد و وکیل سوئیسی هم از پرونده استوکس دفاع نمی‌کرد باز هم همین حکم صادر می‌شد.

او ادامه داد: طبق ادعای مدیر سابق  استقلال استوکس ۱ میلیون و ۵۰۰ دلار درخواست کرده است، اما فیفا با پرداخت  یک چهارم این مبلغ موافقت کرده است. براساس مفاد قرارداد استوکس  با تراکتور انعقاد قرارداد در فصل بعدی از سوی  این بازیکن با باشگاه آدنا اسپور به صراحت اعلام می شود چنین موضوعی درست نیست. بازیکنی که بعد از ترک تراکتور با تیم دیگری قرارداد بسته بود، نمی‌تواند حق الزحمه قرارداد فصل بعد خود را از تراکتور مطالبه کند که این امر از بدیهیات است و نیازی به دفاع نداشته است.  مدیر سابق استقلال در مقام دفاع از  وکیل تراکتور بیان کرده که وکیل سوئیسی توفیق در کسر ۴/ ۳ مطالبات استوکس داشته، است که این موضوع مبنای علمی، حقوقی و منطقی نداشته و این موضوع را می توانیم حمایت  دوستان از یکدیگر برداشت کنیم  که درکی از فضای حرفه‌ای کاری ندارند.

فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس مراقب باشد 

او ادامه داد: مدیر سابق استقلال می‌گوید که اگر باشگاه تراکتور از اول شکایت کرده بود در پرونده استوکس برنده می‌شد در صورتی که حرف‌های این مدیر، حقوقی و مستند نیست چراکه  اشراف به مسائل حقوقی ندارد مگر بازی قایم موشک است که هرکه اول برسد برنده باشد!  به هر حال وکیل سوئیسی در پرونده استوکس ضعیف عمل کرده است و با توجه به اینکه طبق  اطلاعات بدست آمده گویا او وکیل طرح دعوی فدراسیون فوتبال در پرونده  ویلموتس است به مسئولان فدراسیون فوتبال گوشزد می‌کنم که مراقب این موضوع باشند. ما موارد مستندی را ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهد لایحه‌های دفاعی وکیل سوئیسی در پرونده استوکس ضعیف بوده است.

 کاراندیش بیان کرد: ما ۱۰ بند از تخلفات و قصور این وکیل سوئیسی را به مالک و مدیرعامل باشگاه تراکتور ارائه کردیم و او با ۱۰ سال سابقه به عنوان رئیس کمیته تعیین وضعیت فیفا در ارائه لایحه‌های دفاعی کوتاهی و ضعیف عمل کرده است. شاید یک دانشجوی حقوق بهتر از وکیل سوئیسی می‌توانست در پرونده استوکس دفاعیه خود را ارائه بدهد.

12 شب

وکیل سوئیسی باید جبران خسارت کند 

معاون حقوقی باشگاه تراکتور درباره اینکه آیا از این وکیل سوئیسی شکایت می‌کنید، گفت: این موضوع به مدیریت باشگاه تراکتور برمی گردد و اگر مدیریت تشخیص بدهد وکیل سوئیسی باید بابت قصور و کوتاهی خود در پرونده استوکس جبران خسارت کند.

او درباره اظهارات خطیر در پرونده کوین کنستانت بیان کرد: خطیر در خود استقلال جایگاهی ندارد تا معرف وکیل برای باشگاه تراکتور باشد. مدیر سابق استقلال گفته که دادخواست و مطالبه غرامت کنستانت یک میلیون و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است در صورتی که قرارداد ۳ سال این بازیکن یک میلیون یورو بوده است. علاوه بر این کنستانت مبالغی در ابتدای قراردادش گرفته است. کنستانت درخواست پرداخت ۸۰۰ هزار دلار را کرده است و نمی‌دانم مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از کجا آمده است.

قراردادهای نادرست دست و پای وکلای توانمند را بسته است 

کاراندیش درباره عصبانیت  زنوزی از رای پرونده استوکس بیان کرد: زنوزی مالک باشگاه تراکتور است وهزینه‌های این باشگاه را پرداخت می‌کند و حق دارد که نسبت به این رای ناراحت باشد. به هر حال متاسفانه آسیب‌هایی که به باشگاه تراکتور وارد می‌شود برخی از آن‌ها به بخش حقوقی مربوط نیست. این خسارات‌ها به علت قرارداد‌های نادرست سال‌های گذشته بوده است که دست و پای حتی وکلای توانمند را برای دفاع کردن می‌بندد. به هر حال ضرورت حضور یک حقوقدان در بستن قرارداد‌های خارجی‌ها ثابت شده است. قرارداد‌های بسته شده با خارجی‌ها مربوط به سال ۹۷ بوده است که من در آن زمان توفیق خدمت رسانی در باشگاه تراکتور را نداشتم.

12 شب

معاون حقوقی باشگاه تراکتور بیان کرد: با توجه به اینکه انتقال باشگاه تراکتور به بخش خصوصی تا شروع فصل گذشته لیگ برتر زمان اندکی بود به همین علت مالک باشگاه بازیکنان خوبی جذب کرد تا دل هواداران تراکتور شاد شود. برخی از بازیکنان جذب شده از لحاظ فنی، اخلاقی و فرهنگی نتوانستند خود را با فرهنگ ما ایرانی‌ها منطبق کنند و همین موضوعات دست به دست هم داد تا اتفاقات ناخوشایندی رخ بدهد.  البته ما در قرارداد‌های بازیکنان جدید خارجی همه مسائل را در نظر گرفتیم تا آسیب‌ها به حداقل برسد و حقوق باشگاه تضیع نشود که از جمله‌ی آن تبدیل دلار و یورو به ریال بوده است که خوشبختانه این رویه بعد از انعکاس قرارداد‌های جدید تراکتور در خصوص انعقاد قرارداد با سرمربی تیم ملی نیز الگوبرداری و رعایت شد. 

به پرونده استوکس خوش بین هستیم

معاون حقوقی باشگاه تراکتور درباره پیش بینی اش از پرونده استوکس بیان کرد: با توجه به اسناد و دلایلی که داریم به پرونده استوکس خوش بین هستیم و امیدوارم اعتماد به وکلای باشگاه تراکتور وجود داشته باشد چرا که این معاونت و تمامی اعضاء آن مسلط به قوانین فیفا و رویه‌های دیوان حکمیت ورزش (CAS)   و حقوق بین المللی هستند و دارای ارتباط علمی و کاری خوبی هم با محاکم بین المللی در این زمینه هستند. به نظر می‌رسد زمان اعتماد به نیرو‌های متخصص و حقوقدان داخلی  باشد که امید است مورد توجه باشگاه‌ها و مدیران محترم فوتبالی واقع شود. 


بیشتر بخوانید: پشت پرده همکاری وکیل سوئیسی با فدراسیون فوتبال چیست؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار