توصیه به بیماران دیابتی برای مقابله با کرونا

متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون ریز گفت: اختلال سیستم ایمنی بدن عاملی برای در معرض خطر قرار دادن دیابتی‌ها در برابر کرونا است.

دیابتی ها چگونه با کرونا مقابله کنند؟محمد حسین گذشتی متخصص داخلی و فوق تخصص غدد درون ریز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: افراد دیابتی با توجه به اختلالات ایمونولوژی که دارند بیشتر مستعد بیمار شدن بخصوص نوع علامت دار و شدید ویروس کرونا هستند؛ و اگر عوارض دیابت مثل فشار خون بالا، مشکل قلبی و کلیوی، دیالیزی یا چاقی را داشته باشند این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

او افزود: در صورت ابتلای بیماران دیابتی به کرونا ویروس درمان مانند افراد دیگر است و در صورت شدید بودن نیاز به بستری دارند و در صورت وجود علائم، سریعتر باید به مراکز درمانی مراجعه‌کنند.

گذشتی بیان داشت: افرادی که به ویروس کووید_۱۹ (کرونا) آلوده شوند بین ۱ تا ۱۴ روز بعد اغلب ۳ تا ۵ روز دچار علائم هستند که این علائم بصورت سرفه خشک، بدن درد و خستگی و تب ظاهر می‌شوند.

او تصریح کرد: ممکن است آبریزش بینی هم داشته باشند در موارد شدید تنگی نفس هم پیدا می‌کنند.

گذشتی گفت: برای پیشگیری باید کمتر از خانه خارج شوند و اصول بهداشتی را رعایت کنند و بیماری دیابت نوع یک و دو در ریسک مبتلا شدن هیچ تفاوتی ندارند پس مراقبت و رعایت بهداشت برای همه لازم و ضروری است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار