سفیر جدید ایران در سنگال، استوارنامه خویش را به رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد

محمدرضا دهشیری پس از سان دیدن از گارد ریاست جمهوری سنگال، با مکی سال رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

سفیر جدید ایران در سنگال، استوارنامه خویش را به رئیس جمهور این کشور تقدیم کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا دهشیری سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سنگال، استوارنامه خویش را به «مکی سال» رئیس جمهور سنگال تقدیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که در محل کاخ ریاست جمهوری سنگال در ۲۰ اسفند ماه سال جاری برگزار شد پس از سان دیدن از گارد ریاست جمهوری، با مکی سال دیدار کرد.

در این دیدار که «آمادو با» وزیر امور خارجه سنگال نیز حضور داشت، دهشیری با ابلاغ سلام گرم جناب روحانی رئیس جمهوری کشورمان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه جانبه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور دوست و مسلمان سنگال اعلام داشت.

رئیس جمهوری سنگال نیز با تأکید بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های کشورمان، بر اراده دولت سنگال نسبت به گسترش همکاری در تمام زمینه‌ها تأکید نمود. در پایان این دیدار، دهشیری یک تخته تابلو فرش ایرانی منقش به پرتره عالیجناب مکی سال به نامبرده اهدا کرد.

کشور مسلمان سنگال با ۱۶ میلیون جمعیت در غرب آفریقا، عضو اتحادیه آفریقا و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی است و ملت این کشور به انقلاب اسلامی ایران علاقه دارند.

حضور برخی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در سنگال نظیر شرکت ایران خودرو (سنیران اتو) و جامعه المصطفی (ص)، حاکی از اهمیتی است که دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال برای همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فیمابین قائلند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار