چه کسی از سرنوشت ملخ‌های صحرایی در خوزستان اطلاع دارد؟

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آخرین وضعیت ملخ‌های صحرایی و مبارزه با آن‌ها در اراضی کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع استان، گفت: از تاریخ سوم اسفندماه امسال، در مناطقی از شهرستان‌های هندیجان و بهبهان شاهد حضور ملخ‌ها در اراضی استان بودیم که در این خصوص عملیات مبارزه با این آفت آغاز گردید.

او بیان داشت: با توجه به کانون‌کوبی‌های انجام‌شده در شهرستان‌های مذکور، که به عنوان کانون‌های اصلی هجوم ملخ‌ها محسوب می‌شدند، تقریبا اثری از ملخ وجود ندارد، مگر اینکه مجددا شاهد ورود دسته‌های جدید ملخ به این شهرستان‌ها باشیم.

قاسمی نژاد تصریح کرد: شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از تاریخ ۱۸ اسفندماه درگیر حضور ملخ‌ها شدند، به شکلی که ۳ گله میلیونی ملخ وارد برخی از مناطق این ۲ شهرستان شد و مزارع را با خطر نابودی مواجه کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: از آن روز عملیات مبارزه با هجوم این آفت در آبادان و خرمشهر آغاز شد و به صورت شبانه توانستیم با آن‌ها مبارزه کنیم و بخشی از آن‌ها را از بین ببریم. هم اکنون ۵ تیم عملیاتی در این ۲ شهرستان فعال هستند و کار مبارزه با این آفت همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ملخ در آبادان و خرمشهر تحت مدیریت و کنترل است، اذعان داشت: تا شب گذشته، ۲۰ اسفند مجموعا در ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و نخلستان‌ها سمپاشی شده‌اند و در این زمینه بخش مهمی از این آفت از بین رفته است.

او در ادامه گفت: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۵ هزار هکتار کار سمپاشی با هدف مبارزه با هجوم این آفت صورت گرفته است.

محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه همچنان احتمال ریزش این آفت در دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد، اظهار داشت: روز گذشته گزارشی را از هجوم این آفت در شهرستان امیدیه داشتیم که با حضور کارشناسان و بررسی انجام‌شده، شاهد آن بودیم که این آفت در اراضی مستقر نشده است و به سمت خارج از کشور حرکت کرده بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار