سمپاشی زمین‌های کشاورزی آلوده به ملخ صحرایی

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از سم پاشی ۱۲۱ هزار و ۹۱۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی آلوده به ملخ دریایی یا صحرایی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۳۴ گروه پایش و ۲۷ گروه مبارزه شیمیایی فعال و نیز ۲ فروند هواپیما و ۱۰ فروند پهپاد، کار ریشه کنی و مبارزه با ملخ صحرایی را در استان انجام دادند.

وی افزود: ۱۲۱ هزار و ۹۱۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی آلوده به ملخ صحرایی در خوزستان سمپاشی شدند.

قاسمی نژاد بیان داشت: آفت هم اکنون تقریباً در استان از بین رفته و تهدیدی برای حیات کشاورزی خوزستان محسوب نمی‌شود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: پرونده مبارزه با این آفت خطرناک که حیات کشاورزی این استان را تهدید می‌کرد بسته شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبارزه با ملخ آسیایی که جزو آفات بومی خوزستان از اوایل تیر در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های نیشکری استان شروع و تاکنون ۶۰ هزار هکتار آن از این آفت پاکسازی شد.

وی گفت: تاکنون طغیان آفت ملخ آسیایی در ۹۹ درصد زمین‌های نیشکری مشاهده شده، ولی مبارزه با این آفت تاکنون به خوبی پیش رفته است و عملیات سمپاشی ضد آفت ملخ آسیایی به صورت هوایی انجام می‌شود پیش بینی می شود این عملیات تا سوم مرداد امسال در زمین‌های نیشکری خوزستان پایان برسد.

قاسمی نژاد بیان داشت: آفت ملخ آسیایی در سال‌های پربارش یا ترسالی در خوزستان شیوع پیدا می‌کند و تاکنون خساراتی به مزارع نیشکر خوزستان وارد کرده است.

انتهای پیام/م

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.