ایندیپندنت: ترامپ با وجود توصیه‌های بهداشتی، با دیگران دست می‌دهد

پایگاه ایندیپندنت در مقاله‌ای نوشت رئیس جمهور آمریکا با وجود توصیه‌های بهداشتی در خصوص کرونا، همچنان با دیگران دست می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وجود توصیه‌های بهداشتی در خصوص کرونا، همچنان با دیگران دست می‌دهد.

در مقاله ایندیپندنت آمده است: با وجود توصیه‌های رسمی برای خودداری از دست دادن با دیگران به علت شیوع ویروس کرونا که به شکل ویژه ای، افراد مسن‌تر را در معرض خطر قرار می‌دهد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با جمعی از طرفدارانش دست داده است.
رئیس جمهور ۷۳ ساله آمریکا پس از نشستن هواپیمایش در فلوریدا با جمعی از طرفدارانش تماس فیزیکی داشته است.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است وی و رئیس جمهور با وجود توصیه‌های مقامات، دست دادن به دیگران را متوقف نخواهند کرد.

وی گفت: «همانطور که رئیس جمهور گفته است در ملاقات‌های کاری، به هر کس که تمایل داشته باشد با شما دست بدهد، باید دست داد. رئیس جمهور این کار را انجام خواهد داد و من هم همین کار را می‌کنم.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به مردم توصیه کرده است به منظور جلوگیری از گسترش و یا مبتلا شدن به ویروس کرونا، از دست دادن با یکدیگر خودداری کنند. تا کنون ۹۵۰ نفر در سراسر امریکا به این ویروس مبتلا شده اند و ۳۰ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

این نهاد از سالمندان که با خطر بیشتری برای ابتلای به این ویروس مواجه اند، درخواست کرده است برای جلوگیری از ابتلا به «کووید- ۱۹» تدابیر احتیاطی و بهداشتی بیشتری اتخاذ کنند.

ترامپ همچنین زمانی که برای شرکت در یک رویداد جمع آوری کمک‌های مالی برای تبلیغات انتخاباتی به فلوریدا رفته بود، با جمعی از طرفدارانش که منتظر ورود وی بودند، دست داد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با رئیس یک کنفرانس محافظه کار که بر اساس گزارش‌ها با یکی از افراد مبتلا شده به این ویروس تماس داشته هم دست داده است.

یک خبرنگار فاکس نیوز از یکی از همکارانش درخواست کرد که از ترامپ بخواهد به خاطر کشور، احوالپرسی‌های فیزیکی را متوقف کند.

رئیس جمهور آمریکا اوایل این هفته و پس از اعلام خبر در تماس بودن چند نفر از اعضای کنگره با یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در کنفرانس سی‌پک (کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران) گفته بود که هیچ مشکلی برای انجام دادن آزمایش کرونا ندارد.

داگ کولینز- که ترامپ با وی هفته گذشته دست داده بود- از جمله سیاستمدارانی است که پس از مشخص شدن این موضوع که درمعرض ویروس کرونا قرار گرفته، خودش را قرنطینه کرده است.

سناتور «تد کروز» (سناتور ایالت تگزاس) نیز گفته است پس از این که در آن کنفرانس با کسی که آزمایش کووید ۱۹ وی مثبت بوده، تماس داشته است، در منزل می‌ماند.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه تلاش کرد به مردم امریکا درباره این ویروس اطمینان بدهد و گفت: آرامش خود را حفظ کنید. این ویروس از بین خواهد رفت. فقط آرامش خود را حفظ کنید. "

تا کنون ویروس بیش از ۱۱۰ هزار نفر را در سراسر دنیا درگیر کرده است. در پایان سال گذشته برای نخستین بار این ویروس در شهر ووهان چین مشاهد شد.

همچنین شایان ذکر است بیش از ۴۳۰۰ نفر بر اثر این ویروس در جهان تا کنون جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار