نائب رئیس هئیت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت:

رشد مصرف کاربران دو برابر شده است؛ وضعیت سرعت اینترنت‌های خانگی بهتر از روز گذشته خواهد بود

سجاد بنابی نائب رئیس هئیت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، پس از جلسه‌ای چهار ساعته با وزیر ارتباطات با انتشار توئیتی مفاد این جلسه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد بنابی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت، پس از جلسه‌ای چهار ساعته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مدیران این سازمان توئیتی در این‌باره منتشر کرد. 

بنابی در حساب توییتری خود درباره مفاد این جلسه نوشت:

امروز جلسه‌ی ۴ ساعته‌ای با حضور آقای جهرمی و مدیران سازمان تنظیم مقررات و زیرساخت برای بررسی وضعیت سرعت اینترنت کاربران ثابت داشتیم. خلاصه وضعیت به شرح زیر بود.

رشد مصرف کاربران دو برابر سه هفته پیش است. مشکلات زیر رخ داده است:

۱) شرکت آسیاتک در ده استان با مشکل پرشدن ظرفیت خطوط انتقال بین استانی مواجه بود، این ظرفیت‌ها از سوی شرکت زیرساخت تامین و واگذار شد.

۲) شرکت ندا گسترصبا (صبانت) با پرشدن شدید ظرفیت انتقال بین استانی و اینترنت مواجه بود، گراف‌های این شرکت نشان‌دهنده وضعیت بد کیفیت سرویس از ساعت ۲عصر هر روز تا ساعت ۱بامداد بود. در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران و زیرساخت در حال ارتقای مدارات انتقال این شرکت هستند.

۳) شرکت داتک هم با پرشدن شدید ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی درون شهری و نیز ارتباطات اینترنت مواجه بود. برای این شرکت نیز که پهنای باندش را از شرکت رسپینا تامین میکند، ارتقای مدارات آغاز شد.

۴) شرکت مخابرات استان اصفهان با مشکل فنی در بالانس ترافیک اینترنت بین لینک‌های فعلی مواجه بود که با تغییر تنظیمات و اصلاح بالانس، مشکل برطرف شد.

۵) پرشدن ظرفیت ارتباطات اینترنتی شرکت‌های مخابرات استان خراسان رضوی و مخابرات استان تهران نیز با افزایش ظرفیت ارتباطات آن‌ها حل شد.


بیشتر بخوانید: دلیل افت سرعت بسته‌های اینترنت هدیه ۱۰۰ گیگابایتی چیست؟


۶) از مجموع بیش از ۱۴۰۰ مرکز مخابراتی کشور، تجهیزات انتقال شرکت مخابرات ایران در ۷۰مرکز نیازمند ارتقای سخت‌افزاری است. حدود ۲۰مرکز از این ۷۰ مرکز در استان کرمان واقع است. حل مشکل این ۷۰مرکز که عمدتا کم ظرفیت هستند در مدت کوتاه قابل رفع نیست و باید خرید تجهیزات و نصب پیگیری شود

با ارتقا‌های صورت گرفته، امشب وضعیت عمومی سرعت اینترنت‌های خانگی به مراتب بهتر از روز گذشته خواهد بود. این جلسه فردا نیز برگزار و وضعیت مجددا بررسی و اقدامات پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
محمدحسین
۱۴:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
باسلام
فقط میخوام بگم تصمیم های بدون پشتوانه بزرگترین ضربه رو به اعتبار خود تصمیم گیرنده میزنه.