مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مرودشت:

سن مادری در مزارع مرودشت ریزش کرد

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ریزش سن مادری در نیمه‌های اسفند ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، طاهره امیری مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به ریزش سن مادری در نیمه‌های اسفند ماه در این شهرستان اظهار کرد: پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از ۵۹ کارشناس پارسل در ۶۰ پهنه تولیدی و با همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی و دیگر بخش‌ها انجام خواهد گرفت.
او گفت: همزمان با ریزش سن مادری مطابق سال‌های گذشته شبکه مراقبت تشکیل شد و گروه‌های کنترل و نظارت روزانه از مزارع بازدید می‌کنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده است، تصریح کرد: با توجه به تراکم پایین جمعیت سن در شرایط کنونی سمپاشی توصیه نمی‌شود.

امیری با بیان اینکه پارسال تراکم جمعیت سن مادری در این شهرستان بسیار پایین بود، ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت سن‌های برگشتی به اماکن تابستانگذران کم بوده و مبارزه به خوبی انجام شد، پیش بینی می‌شود تراکم سن در امسال پایین باشد.

او افزود: سن غلات، یکی از مهمترین آفاتی است که می‌بایست زمانی که تراکم سن مادری به نرم مبارزه برسد و قبل از تخم ریزی آفت سم پاشی انجام گیرد تا نیاز به مبارزه با پوره سن نباشد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم، کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار