ورود سامانه ناپایدار ضعیف به استان اصفهان از روز شنبه

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان گفت:با ورود سامانه ناپایدار بارشی ضعیف به استان از روز شنبه با وزش باد شدید وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سیدان کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: جوی نسبتاً پایدار در ۲۴ ساعت در استان اصفهان حاکم است؛ از این رو آسمانی صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد در این مدت پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد، افزود: این پدیده تا صبح روز شنبه ادامه دارد، اما به تدریج با ورود سامانه ناپایدار بارشی ضعیف به استان و وزش باد شدید وضعیت کیفی هوا بهبود خواهد یافت.

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بارش‌های پراکنده و سبک برف و باران در مناطق غرب و جنوب استان از بعد از ظهر شنبه آغاز می‌شود و روز یکشنبه بارش‌های رگباری و رعد و برق بسیاری از مناطق استان از جمله مناطق مرکزی و کلانشهر اصفهان را فرامی گیرد.

سیدان اضافه کرد: ناپایداری‌های جوی در شرق، شمال و جنوب شرق استان نیز به صورت وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه با خروج سامانه ناپایدار از دوشنبه افت محسوس دما خواهیم داشت، ادامه داد: دو روز آینده و تا قبل از ورود سامانه ناپایدار دمای هوا روندی افزایشی دارد که از این رو بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان افزود: چوپانان با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار