خشم اتحادیه اروپا از تصمیم خودسرانه ترامپ برای محدودیت‌های مسافرتی

مقامات اتحادیه اروپا از تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوعیت یک ماهه پروازها از اروپا به آمریکا به دنبال شیوع کرونا عصبانی هستند

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بریت بارت نیوز، مقامات اتحادیه اروپا از تصمیم امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت یک ماهه پروازها از اروپا به آمریکا به دنبال شیوع کرونا عصبانی هستند. 

اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد این تصمیم خودسرانه ترامپ که می‌خواهد شهروندان خود را با ممنوعیت پرواز‌های اروپا از کرونا در امان نگه‌دارد، رد می‌کند.

سران اتحادیه اروپا گفته‌اند ترامپ برای این تصمیم خود با آن‌ها صحبت و مشورتی نداشته است.

امروز (پنج‌شنبه) دونالد ترامپ اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا تا یک ماه پرواز‌های ۲۶ کشور اروپایی به آمریکا را به حالت تعلیق درآورده‌ است.

این ممنوعیت بیشتر شامل کشور‌های اصلی اتحادیه اروپا یعنی کشور‌های منطقه شنگن که تردد میان آن‌ها به صورت آزاد و بدون ویزا صورت می‌گیرد، مانند آلمان، فرانسه و سوئد می‌شود.

این ممنوعیت شامل ایرلند و انگلیس یا کشور‌های بیرون از منطقه شنگن مانند کرواسی و رومانی نیست. کشور‌هایی مانند صربستان و اوکراین نیز در این ممنوعیت قرار ندارند.

کمیسیون اروپا که بازوی قدرتمند اتحادیه اروپاست نیز در این‌باره گفت: «ویروس کرونا یک بحران جهانی است و نیازمند همکاری جهانی است نه اقدامی یک جانبه. اتحادیه اروپا این تصمیم خودسرانه آمریکا که یک جانبه و بدون مشورت صورت گرفته را رد می‌کند. این اتحادیه اقدامات قدرتمندی برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام می‌دهد.»

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ساعتی پس از اعلام این تصمیم از سوی ترامپ، در پاسخ به این اقدام رئیس جمهور آمریکا و برای آنکه به او نشان دهد یوروکرات‌ها (دموکرات‌های اروپایی) درحال کار برای جلوگیری از شیوع کرونا هستند عکسی از خود و همکارانش که دور میز نشسته و بر تمام جوانب ویروس کرونا کار می‌کنند را در توئیتر خود پست کرد.

اما این تنها اتحادیه اروپا نیست که از ترامپ و رفتار او عصبانی است.

پیش از این داچیان چیولوش، نخست وزیر رومانی، نیز گفته بود: «ترامپ به اروپا مانند چیزی که باید قربانی شود نگاه می‌کند. ما در حال حاضر به «ملی‌گرایی» نیاز نداریم بلکه باید «همبستگی جهانی» داشته باشیم.»

پیش از این شارل میشل، رئیس شورای اروپا امروز پس از اعلام ممنوعیت سفر از ۲۶ کشور اروپایی به آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از رکود اقتصادی نگران بوده و اتحادیه اروپا امروز این مسئله را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار