مراکز بهداشتی به طور کامل درگیر با مسئله قرنطینه و درمان هستند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در شرایط فعلی ضرورت دارد همه دستگاه‌ها پای‌کار بیایند؛ چرا که مراکز بهداشتی به طور کامل درگیر با مسئله قرنطینه، درمان، بیماریابی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران با تأکید جدی بر کنترل مبادی ورودی استان گفت: در حال حاضر مبادی مختلف ورودی استان از سوی فرمانداران در حال کنترل بیماری کرونا ویروس است، اما در شرایط فعلی ضرورت دارد همه دستگاه‌ها پای‌کار بیایند؛.چرا که مراکز بهداشتی به طور کامل درگیر با مسئله قرنطینه، درمان، بیماریابی و… هستند و نیرو‌های آن‌ها کفاف نمی‌دهد.

او افزود: از سازمان‌های مختلف و ظرفیت نهاد‌هایی مانند هلال احمر، بسیج، ارتش و… باید برای کنترل مبادی ورودی استان استفاده شود و مرکز آموزش فنون شرکت نفت یکی از نقاهتگاه‌هایی است که برای بیمارانی که دوران نقاهت خود را می‌گذارند، در نظر گرفته شده است و ۲ مرکز دیگر نیز در حال آماده‌سازی است؛ پیشنهاد می‌شود منطقه ویژه اقتصادی پشتیبانی از نقاهتگاه‌ها را بر عهده بگیرد.

حاجی زاده بیان داشت:  پیشنهاد می‌شود از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های سپاه برای بیماران کرونایی استفاده شود. این بیمارستان‌ها از ظرفیت خوبی برخوردار هستند و همچنین بیمارستان قدیم خرمشهر که از سوی شرکت نفت تجهیز شود، مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: هر آنچه ماسک در انبار‌های مدیریت بحران استان موجود داشتیم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دادیم و همچنین ماسک‌هایی دیگری نیز در اختیار دستگاه‌های خدماتی همچون آتش‌نشانی، پلیس راهور، نیرو‌های امنیتی، نیرو‌های خدماتی و… قرار دادیم؛ چرا که کار‌های خدماتی و ضدعفونی اماکن عمومی را بر عهده دارند.

این مقام مسئول گفت: پیگیر تأمین ماسک هستیم و به محض دریافت ماسک‌های جدید دوباره آن‌ها را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان قرار می‌دهیم؛ تا این لحظه شرکت فولاد استان بسیار خوب عمل کرده است و در بحران‌های مختلف همکاری و همیاری خوبی در استان داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.