سودجویان از آب گل آلود ماهی می‌گیرند/افزایش تشکیل پرونده تخلفات کالا‌های بهداشتی در خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تشکیل ۶۱ پرونده تخلف کالای بهداشتی در استان طی ۲۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر حسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طی ۲۰ روز اخیر در گشت‌های بازرسی مربوط به ویروس کرونا ۶۱ پرونده تخلف کالا‌های بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال در استان تشکیل شده است.

او افزود: عمده تخلفات کشف شده توسط بازرسان این سازمان مربوط به گرانفروشی، امتنا از عرضه و احتکار ماسک، دستکش، الکل و مواد ضد عفونی کننده بوده است.

نظری بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا در استان گشت‌های بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه کالا‌های بهداشتی برای جلوگیری از وقوع هر گونه تخلف شدت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور نظارت و رصد توزیع و عرضه مواد ضد عفونی کننده و الکل، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در واحد‌های تولید کننده مواد شوینده و تولید کننده الکل مستقر شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: به منظور کنترل و نظارت بر این اقلام کالایی و به منظور رصد و نظارت دقیق‌تر، بازرسان این سازمان در ۵ شرکت و کارخانه عمده تولید کننده الکل و مواد بهداشتی از جمله شرکت الکل و خمیر مایه رازی، شرکت فناوران خرمشهر، تعاونی شماره یک الکل خرمشهر، شرکت اطلس پالیز مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ و شرکت صنایع بهداشتی ایران استقرار یافته اند.

او با اشاره به مجموع بازرسی‌های انجام گرفته از بازار از ابتدای اسفند ماه جاری تا کنون گفت: در این مدت ۸ هزار و ۴۷۱ مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

امیر حسین نظری بیان کرد: از این تعداد بازرسی ۴۲۹ پرونده تخلف به ارزش ۱۰ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است که ۹ پرونده مربوط به تخلف واحد‌های نانوایی به ارزش یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون ریال، ۳ پرونده تخلف مربوط به واحد‌های لبنیاتی به ارزش ۵ میلیون و ۹۲۴ هزار ریال، ۴ پرونده مربوط به تخلف در میوه به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و ۳۵ پرونده تخلف مربوط به کپسول‌های گاز CNG به ارزش ۴ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال بوده است.

او ادامه داد: یک مورد پرونده کشف کالای قاچاق نیز در خصوص کنجاله سویا تشکیل شد که ارزش ریالی آن ۴ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.