بازدید امام جمعه اندیکا از ورودی‌های شهرستان

امام جمعه شهرستان اندیکا برای بررسی اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا ویروس از ورودی‌های این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا ضمن بازدید از ورودی های این شهرستان با صدور پیامی، نکاتی را خطاب به مردم شهرستان بیان کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

مردم شریف و مسئولین محترم شهرستان شهید پرور اندیکا

سلام علیکم

با اعلام تعطیلی نماز جمعه این هفته شهرستان اندیکا، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به جهت عدم امکان بهره مندی از ظرفیت خطبه‌های نمازجمعه برای بیان موضوعات مهم، خصوصاً طرح مشکلات شهرستان، لذا در ادامه عرائضی را محضر شریفتان خواهم داشت:

در بازدید امروز و کسب اطلاعی که اینجانب از ورودی‌های شهرستان به صورت میدانی داشته ام، متاسفانه آن طوری که انتظار میرود موضوع غربالگری و پیشگیری از ویروس کرونا، از سوی برخی مسئولان و خصوصاً گردشگران جدی گرفته نشده است. ضمن تقدیر از کار‌های زیادی که در این خصوص صورت گرفته و تشکر از مردم و مسئولانی که همکاری و تلاش خوبی داشتند؛ اما لازم است چند موضوع را که حاصل بازدید میدانی بنده است را مطرح کنم.

در ورودی از سمت شهرستان ایذه هیچ گونه پایگاهی به منظور غربالگری مشاهده نشد؛ در ورودی از سمت مسجدسلیمان، با وجود برپا بودن چادر، اما تست غربالگری ضعیف بوده و اعضای این پایگاه خود با مشکلات جدی مانند نبود آمبولانس برای حمل بیماران مشکوک، نداشتن ماسک و دستکش، محل استراحت و تغذیه مناسب مواجهه بودند. تست غربالگری در تاراز فقط توسط نیرو‌های هلال احمر انجام می‌شود که به علت عدم نیروی کافی از جمله نیروی انتظامی امکان تست همه خودرو‌ها وجود ندارد. غربالگری ورودی از سمت لالی هم تعطیل است. این در شرایطی است که حجم گردشگر در آخر هفته به شدت افزایش پیدا کرده است

با وجود اینکه نماز‌های جمعه و جماعت و مراکز آموزشی مانند مدارس، دانشگاه، حوزه‌های علمیه شهرستان، گرامیداشت مناسب‌های مهم ملی و مذهبی مانند ایام اعتکاف، به جهت همکاری با مسئولین محترم و پیشگیری از شیوع این بیماری، تعطیل شده است، چرا این موضوع یعنی کنترل ورودی‌های شهرستان، که مطالبه عموم مردم هم هست، جدی گرفته نمی‌شود؟

در شرایطی که دانشگاه علوم پزشکی خوزستان اعلام کرده که هم اکنون پیک کرونا در استان است و در شرایطی که جان مردم در خطر است، مسئولین محترم خصوصا اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی باید به صورت روزانه حتی روز‌های تعطیل که اوج ورود گردشگران می‌باشد از جان مردم حراست کنند. داروخانه‌ها ماسک و دستکش ندارند چه کسی باید این مساله را حل کند؟ سرکشی به مغازه‌ها و نظارت بر رعایت بهداشت توسط کسبه و مشتریان، ایجاد پایگاه ثابت درون شهری، تمهیداتی برای کاهش ضرر کسبه بازار، خصوصا خرده فروشان، مساعدت مضاعف نهاد‌های حمایتی از نیازمندان، تعطیلی قلیانی‌ها که در این بازدید فعالیت آن‌ها مشاهده شد، اتخاذ تمهیداتی برای کوچ عشایر که مانع از شیوع این ویروس شود، جزء مواردی است که باید به طور جدی و روزانه مدنظر باشد.

درپایان باز هم از اقداماتی که توسط مسئولین محترم شهرستان، به خصوص پرسنل شبکه بهداشت و درمان و کادر درمانگاه ها، صورت پذیرفته، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و باز هم از مردم عزیز و شریف شهرستان اندیکا تقاضامندم با عدم توجه به شایعات و حفظ آرامش خود، به توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه و عدم حضور در اجتماعات، توجه کنند. مردم شریف می‌توانند، در این شرایط که امکان ملاقات حضوری مقداری سخت شده، مشکلات خود را به طور مستقیم با اینحقیر در میان بگذارند. (۰۹۱۶۹۸۱۷۲۷۴)

در انتهاء، در این ایام پربرکت ماه رجب، همه دست به آسمان این دعای امام جواد (علیه السلام) که برای دفع بلا بسیار مناسب را زمزمه می‌کنیم:

یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اِکْفِنی الْشُّرُورَ وَ آفاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ»‌ای نور و‌ای دلیل روشن و‌ای آشکارکننده،‌ای نوربخش، پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار و از تو خواهم رهایی را در روزی که دمیده شود در صور.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سیداکبر موسوی
امام جمعه شهرستان شهیدپرور اندیکا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.