بهره برداری از خط تولید محلول ضدعفونی در دانشگاه آزاد دزفول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از بهره برداری خط تولید محلول ضدعفونی با حضور مسئولان استانی در دانشگاه آزاد دزفول خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به بهره برداری خط تولید محلول ضدعفونی با حضور مسئولان استانی در دانشگاه آزاد دزفول گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان همچون بحران‌های دیگر در کنار مردم حضور جهادی داشته، به طوری که دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در کنار این جهادگران گام به گام به وظایفش عمل کرده است.

او با اشاره به حضور فعال دانشگاه آزاد در راهیان نور و اربعین حسینی بیان داشت: با توجه به بحران‌های سال گذشته در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی قرارگاهی جهت مدیریت بحران‌ها تشکیل داد و این قرارگاه در مرکز استان ایجاد شد.

حجت الاسلام براتی اظهار کرد: قرارگاه‌های فرعی جهادی نیز در واحد‌های دیگر دانشگاه تشکیل شد امروز که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با استفاده از جهادگران هیات علمی و کارکنان و دانشجویان با تولید محلول ضدعفونی کننده به مبارزه با این ویروس اقدام کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و دبیر هیات امنا استان اذعان داشت: باتوجه به گزارشاتی که توسط ستاد مبارزه با کرونا ارائه شده گام‌های بعدی توسط این تیم انجام خواهد شد و در واقع امروز شاهد تعریف واقعی دانشگاه در تبیین گام دوم انقلاب که دانشگاه باید دانشگاهی مسئله محور باشد خواهم رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تهدید فرصت مناسبی برای رفع مشکلات جامعه توسط دانشگاه آزاد است تصریح کرد: دانشگاه باتوجه به این تعریف توانسته در آموزش‌های مجازی شروع تازه‌ای در آموزش ایجاد کند و ما هم تلاش می‌کنیم تا با علم روز و شرایط زمانی همراه با تکنولوژی به رفع نیاز‌ها و مشکلات جامعه بپردازیم.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در مراحل اولیه ساخت دستکش‌های ژله‌ای هستند که در آینده‌ای نزدیک این فراورده هم در جهت سلامت جامعه به بازار عرضه می‌شود.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: این واحد دانشگاهی با عنوان یک دانشگاه مسئولیت پذیر و اجتماعی که در بحران هایی، چون سیل مشارکت داشته و با تیم پزشکی مستقر در بیمارستان گنجویان جهت عمل ۱۲۵ نفر که مشکل شکاف لب داشتند نیز همکاری داشته است.

او به تعامل دانشگاه و صنعت در مبارزه با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: کرونا دغدغه دانشگاه و اعضای هیات علمی است به همین منظور مراکز رشد این دانشگاه جهت کمک به حفظ سلامت جامعه با ساخت محلول ضد عفونی کننده، ژل و دستکش‌های نامرئی گام بلندی در ایجاد حفظ و آرامش و سلامت جامعه بر داشته است.

افروس اظهار کرد: محلول ضدعفونی تولید شده در مرکز تحقیقات مواد وانرژی واحد دزفول محصول باکیفیتی است که تمام استاندارد‌های WHO سازمان جهانی بهداشت را دارد.

او در خصوص توزیع این محصول نیز بیان کرد: این محصول در فاز اول در دانشگا ه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان، داروخانه درمانگاه دانشگاه و تعدادی از داروخانه‌های شهرستان را تحت نظارت معاونت غذا و دارو شهرستان تقسیم خواهد کرد.

علی حیدری مقدم رئیس مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد دزفول گفت: خط تولید محلول ضدعفونی کننده دست، در این واحد دانشگاهی با نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول راه اندازی و به مرحله تولید و عرضه رسیده است.

او اظهار داشت: این محلول ضدعفونی کننده دست فقط برای مصرف موضعی بر پایه الکل اتانول، گلیسیرین و مواد افزودنی مجاز تولید شده و تا زمانی که کشور برای مقابله با ویروس کرونا به آن نیاز داشته باشدبه تولید آن ادامه خواهیم داد.

حیدری ادامه داد: این محصول ضدعفونی کننده را می‌توان برای از بین بردن میکروب‌ها و آلودگی‌های دست، ابزار، وسایل و سطوح مختلف در مکان‌هایی، چون منازل، مهدکودک‌ها، مدارس، رستوران‌ها، مطب‌های پزشکان، درمانگاه‌ها و مصارف خاص پرسنل بیمارستانی استفاده کرد.

رئیس مرکز تحقیقات مواد و انرژی واحد دزفول با راه‌اندازی این خط تولید، می‌توان روزانه یک هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده در اندازه‌های ۱۲۰ سی‌سی و اسپری‌های ۱۰ الی ۷۰ سی‌سی، تولید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.