کمپین، هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت راه اندازی شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از راه‌اندازی کمپین هر دانش‌آموز کرمانی یک سفیر سلامت خبر داد.

ماشاالله میرزا حسینی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: با توجه به اینکه در سال‌های قبل کمپین همیار پلیس راه اندازی شد ونتایج بسیار خوبی در پی داشت، در راستای پیشگیری و کنترل کروناویروس و نیاز به فرهنگ سازی جهت ارتقاء سواد سلامت در جامعه، همزمان با سراسر کشور، پویش استانی " هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت " با شعار های، نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم، راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه این طرح از روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه کلیدخورد، افزود: تاکنون ۴۵ هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در کرمان داریم که درصدد پذیرش بیشتر دانش آموزان برای ارتقا این تعداد تا ۶۵۰ هزار نفر هستیم که با دریافت پیام‌های بهداشتی از مراقبین سلامت، این آموزش‌ها را به همسالان واطرافیان جهت آگاهی بیشتر منتقل کنند.

میرزا حسینی بیان کرد: این ۴۵ هزار دانش آموز به صورت داوطلبانه در طی مدارس برای آگاهی بخشیدن بیشتر و انتقال پیام‌های بهداشتی از طرف مراقبین سلامت انتخاب شده اند.

او با بیان اینکه عملی‌ترین راهکار برای شکستن زنجیره انتقال و کنترل همه گیری بیماری کرونا از طریق کاهش موارد ابتلای جدید است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تشکل دانش آموزی سفیران سلامت با تاکید برحضور و مشارکت فعال در کمپین مذکور، جلب همکاری سایر دانش آموزان مدرسه، نوآوری و خلاقیت در روند آموزش‌های فعال پیشگیری از کرونا ویروس برای گذراندن ایام تعطیل در خانه، تاکید به والدین خود مبنی بر خوداری از دید و بازدید و انجام سفر‌های غیر ضروری در ایام نوروز، از اهداف راه اندازی این کمپین است.

میرزاحسینی عنوان کرد: برگزاری مسابقه سفیران سلامت دانش آموزی با مشخصه سفیران سلامت در قالب عکس، پیام بهداشتی، نامه‌ای به کرونا ویروس، ضبط شعر با صدای سفیر سلامت، نقاشی، کلیپ کوتاه دانش آموزی، خاطره نویسی و... ارسال آثار با مراجعه به سایت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس: lec.behdasht.gov.ir و دستورالعمل شرکت در مسابقه نیز در سایت مذکور قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان گفت: به منظور تشویق وترغیب بچه ها، از بین دانش آموزانی که آثار برتر ارسال می‌کنند، تعداد ۱۰ نفر انتخاب و به آن‌ها جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار