آمریکا دولت افغانستان را به نقض حقوق بشر متهم کرد!

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود پیرامون وضعیت حقوق بشر در جهان، دولت افغانستان به نقض حقوق بشر متهم کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در گزارش سالانه خود پیرامون وضعیت حقوق بشر در جهان، دولت افغانستان به نقض حقوق بشر متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش دولت افغانستان را به بی‌اعتنایی گسترده به حاکمیت قانون و مصونیت رسمی افراد مسئول نقض حقوق بشر متهم کرده و تاکید نموده است که این موضوعات از مشکلات جدی و مداوم در افغانستان می باشد.

در این این گزارش آمده است که دولت افغانستان، سوء استفاده از سوی مقامات از جمله نیروهای امنیتی را تحت پیگرد قانونی قرار نداده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در این گزارش افزوده است که فساد دولتی، عدم پاسخگویی و تحقیقات در موارد خشونت علیه زنان، استخدام و استفاده از کودکان برای خدمت سربازی، سوء استفاده جنسی از کودکان توسط نیروهای امنیتی و کارمندان آموزشی از جمله موارد دیگر نقض حقوق بشر در افغانستان است.

این گزارش همچنین به مواردی مانند حمله عناصر ضد دولت به رهبران مذهبی که علیه طالبان صحبت کرده اند، سربازگیری کودکان برای حملات انتحاری و انتقال سلاح از سوی طالبان و گروه داعش نیز اشاره کرده و افزوده است که مسئولیت کشتار رهبران مذهبی مخالف طالبان را هیچ کسی بر عهده نگرفته است.

دولت آمریکا در حالی دولت افغانستان را به نقض حقوق بشر متهم می کند که اخیرا دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه اجازه آغاز تحقیقات در مورد اتهامات جنایات جنگی آمریکا در افغانستان را صادر کرده است. آمریکا متهم به نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان است اما واشنگتن تاکنون از تحقیقات در این زمینه جلوگیری کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۴:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
این کدوم آمریکایی که حرف از حقوق بشر میزنه؟!
اونا که به غیر از خودشون بشری روی کره زمین نمیبینند،
خااااااااااک بر سر آمریکا و نوکر هایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ادم خنده ش میگیره خدا لعنتت کنه ترامپ
آخرین اخبار