همت بلند دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در تولید ماسک بهداشتی

دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود با استفاده از ظرفیت‌های کارگاه‌های دانشجویی طراحی دوخت نسبت به تولید ماسک اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاهی ماموریت‌گرا، از سال ۱۳۴۰ با عنوان انیستیتو‌های تکنولوژی به منظور تربیت تکنسین و مهندسان حرفه‌ای مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی در کشور تاسیس شده و در حال حاضر به‌عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان یک دانشگاه دولتی مشغول به فعالیت است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز‌های بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهارتی و تاثیرگذار استان این روز‌ها نیز با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها در ارائه خدمات آموزشی حضوری، در ارائه خدمات اجتماعی پیشگام و فعال بوده و در فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود اقدام به تولید ماسک بهداشتی کرده‌اند.

در این زمینه رضا نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با قدردانی از رئیس و همکاران پرتلاش و نیک اندیش دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در خدمت به جامعه گفت: این دانشکده با کار خود، بخشی از رسالتشان که ارائه خدمات اجتماعی است را پوشش دادند.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها ایجاد شده‌اند که خدمت‌رسانی به جامعه داشته باشند گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماهیت کاربردی بودن، ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی موجود رسالتش در جامعه بیشتر است و آنچه که این روز‌ها شاهد انجام آن هستیم جز وظایف ذاتی آموزش مهارتی به‌شمار می‌رود.

نقدی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی استان سمنان در سراسر استان اعلام شده تا هماهنگی و همکاری لازم را با فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی داشته و در راه خدمت رسانی به مردم از هر تلاشی دریغ نورزند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های مختلف اجرایی در هر زمینه‌ای نیاز‌ها را اعلام کنند این دانشگاه با وجود ۴ دانشکده فنی و حرفه‌ای و کشاورزی در استان آمادگی دارد در آموزش، پژوهش و ارائه خدمات دوشادوش تولیدکنندگان، صنعتگران، اصناف و مردم باشد.

بنا بر این گزارش در پی اعلام نیاز ستاد مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان شاهرود به ماسک‌های بهداشتی جلسه‌ای با حضور مسئولین دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود، نماینده فرمانداری ویژه این شهرستان، مسئولین سپاه و بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود و ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای شاهرود به میزبانی دانشکده فنی دختران شاهرود برگزار شد.

سکینه ماندگار زاد رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود در زمینه تولید ماسک گفت: طرح تولید ماسک به همت کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشکده، فرمانداری ویژه این شهرستان، سپاه و بسیج دانشجویی این شهرستان و اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان شاهرود با صدور مجوز‌های لازم بهداشتی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او افزود: با الهام از شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند؛ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نماند قرار" این کار را آغاز کردیم و بر این باوریم با توجه به شرایط حساس کنونی و کمبود ماسک می‌توانیم بخش کوچکی از مشکلات را در شهرستان برطرف کنیم.

ماندگار زاد تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی توسط شهروندان و نیاز مبرم شهروندان به اقلام ضروری مثل ماسک دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود اقدام به تولید ماسک کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود بیان داشت: این کارگاه روزانه بیش از ۴ هزار ماسک بهداشتی در دو شیفت کاری تولید می‌کند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.