ثبت بیش از ۲۶ هزار واقعه ولادت در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۲۶ هزار ۳۰۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، گفت: حسین و فاطمه بیشترین فراوانی نام را در استان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مصطفی امانی‌پور مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۲۶ هزار ۳۰۱ واقعه ولادت به ثبت رسیده است، اظهار داشت: از کل ولادت‌های ثبت شده ۱۳ هزار ۸۲۲ نفر معادل ۵۲.۵ درصد پسر و ۱۲ هزار و ۴۷۹ نفرمعادل ۴۷.۵ درصد دختر بوده‌اند که در مجموع به ازای هر ۱۱۱ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده و میانگین سن مادران ۲۹ سال و سن پدران ۳۴ سال بوده است.

او افزود: از تعداد کل ولادت‌ها تقریبا ۱۶ هزار و ۶۷۲ مورد معادل ۶۳.۴ درصد جامعه شهری و ۹ هزار ۶۲۹ مورد معادل ۳۶.۶ درصد جامعه روستایی بوده است و طی ۱۱ ماهه امسال به طور متوسط درهر شبانه روز ۷۸ و هر ساعت سه نوزاد متولد شده و ۴۴۸ مورد از ولادت‌ها دوقلوزایی و ۱۵ مورد سه قلوزایی در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان ثبت وفات را از دیگر وظایف ثبت احوال دانست و عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال تقریبا ۸ هزار و ۴۶۲ واقع فوت به ثبت رسیده و از کل فوت‌های ثبت شده تقریبا چهار هزار و ۹۵۴ نفر معادل ۵۸.۵ درصد مرد و سه هزار ۵۰۸ نفر معادل ۴۱.۵ درصد زن بوده‌اند.

او بیان کرد: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده، شش هزار ۳۱ موردمعادل ۷۱.۳ درصد مربوط به جامعه شهری و دو هزار ۴۳۱ مورد معادل ۲۸.۷ روستایی بوده و به طور متوسط هر شبانه روز ۲۵ واقع فوت به ثبت رسیده است.

امانی پور در رابطه با مهمترین عوامل مرگ و میر در استان لرستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیماری‌های قلبی عروقی با ۳ هزارو ۹۸ واقعه معادل ۳۶.۶ درصد بیشترین عامل مرگ و میردر استان بوده است.

او تصریح کرد: بیماری‌های مربوط به کهولت سن با هزار و ۱۲۷ واقعه (۳.۳ درصد) سرطان و سایر بیماری‌ها با ۹۴۳ مورد (۱۱.۱ درصد) و حوادث غیر عمدی ۸۲۴ مورد (۹.۷ درصد) به ترتیب بیشترین عامل مرگ و میر در استان لرستان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۴ هزارو ۱۶۵ مورد ثبت ازدواج در استان انجام شده است خاطر نشان کرد: در هر شبانه روز ۴۲ در استان مورد ازدواج به ثبت رسیده و میانگین سن ازدواج بار اول برای مردان ۲۷.۷ سال و زنان ۲۲.۹ سال بوده است.

‌امانی پور با اشاره به فراوانی نام‌ها در ۱۱ ماهه امسال افزود: فراوانی نام پسران حسین با ۵۲۵ مورد، امیر علی ۳۸۸، آراد ۳۴۳ مورد، سامیار ۳۱۱ مورد و علی ۳۰۷ مورد برای پسران ثبت شده است و همچنین بیشترین فراوانی برای دختران فاطمه با ۴۷۱ مورد، آوا ۳۶۶ مورد، هانا ۲۶۷ مورد، زهرا ۲۳۶ و باران ۲۳۰ مورد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ثبت احوال ، ولادت ، وفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار