شیوع ویروس کرونا و حملات اخیر به پایگاه التاجی، موضوع ویدئوکنفرانس سران گروه هفت

سران کشور‌های گروه هفت در یک کنفرانس ویدئویی در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان و حملات اخیر به پایگاه نظامی التاجی در عراق، گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سران کشور‌های گروه هفت در یک ویدئوکنفرانس در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان و حملات اخیر به پایگاه نظامی التاجی در عراق به طور مفصل با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفندماه [۱۱ مارس] افزون بر ۱۲ موشک به سوی پایگاه نظامی التاجی شلیک شد که در پی آن، دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و بیش از ۱۰ نفر مجروح شدند.

دفتر بوریس جانسون نیز در پایان این ویدئوکنفرانس در بیانیه‌ای بر اهمیت هماهنگی بین المللی برای تسریع اقدامات در ساخت واکسن ویروس کرونا و همچنین مقابله با پیامد‌های اقتصادی این بحران که به شدت بر بازار‌های جهانی تاثیر گذاشته، تاکید کرد.

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا با محدود کردن سفر از اروپا به آمریکا به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا مدعی شد که آمریکا با سرعت در حال مقابله با این ویروس است و بهترین تیم را برای این کار در اختیار دارد. او همچنین این شرایط را موقت خواند؛ این در حالی است که آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از هزار نفر فراتر رفته و بازار‌های سرمایه در این کشور شاهد بیشترین افت پس از بحران مالی ۲۰۰۸ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار