۱۲۵ سال زندان در انتظار قاچاقچیان کودک سوری که تصویر جسدش دنیا را تکان داد

سه سازمان‌دهنده قاچاق انسان در ترکیه که مهاجران را به طور غیرقانونی وارد اروپا می‌کردند و پنج سال پیش سبب مرگ کودک سه ساله سوری شدند، به ۱۲۵ سال زندان محکوم گشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «حریت دیلی»، سه سازمان‌دهنده قاچاق انسان که مهاجران را به طور غیرقانونی و در شرایط نامناسب وارد اروپا می‌کردند در دادگاهی که سیزدهم مارس برگزار شد، هر یک به ۱۲۵ سال زندان محکوم شدند.

پنج سال پیش، تصویر جسد بی‌جان کودک سه ساله سوری با نام «آیلان کوردی» که در دریای مدیترانه غرق شده بود جهان را تکان داد که این سه نفر از عوامل اصلی آن حادثه معرفی شدند. این هفته نیرو‌های امنیتی ترکیه موفق شدند آن‌ها را که در این مدت متواری بودند در استان آدنا پیدا و دستگیر کنند.

در حادثه پنج سال پیش، سه عضو خانواده آیلان که به امید زندگی بهتر راهی اروپا شده بودند به هنگام عزیمت از بدروم ترکیه به سوی جزیره‌ای در یونان غرق شدند. به دنبال این حادثه، تعدادی از متهمان دستگیر و محاکمه شدند، اما عوامل اصلی آن دو روز پیش در استان آدنا محاکمه گشتند.

چندین سال است که مرز‌های ترکیه با اروپا شاهد هجوم بی‌وقفه مهاجرانی است که به دلیل شرایط بد زندگی قصد مهاجرت کرده‌اند. در سال ۲۰۱۵ تعداد بسیار زیادی از آن‌ها به هنگام عبور از دریای مدیترانه به دلیل ایمن نبودن قایق‌هایی که سوار بر آن بودند جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا با ترکیه به توافق رسید تا در ازای کمک مالی این اتحادیه به ترکیه، آنکارا مهاجران را داخل همین کشور سکونت دهد. اما با بالا گرفتن تنش‌ها در استان ادلب سوریه، ترکیه برای همراه ساختن کشور‌های اروپایی با سیاست‌های خود در منطقه بار دیگر مرز‌های خود را برای خروج مهاجران به سوی اروپا باز کرد و امروز جهان دوباره شاهد جان باختن و صدمه دیدن مهاجران در مرز‌های ترکیه با اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار